Onderwerp:

Naar niet al te lange tijd vormbaar? Makkelijk? 8 jaren 10 maanden geleden #40414

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Overigens.. De ulmus die je gekozen hebt is wel een echte mallsai hoor. De buxus heeft meer directe mogelijkheden. Ik heb echter wel eens iemand horen claimen dat mensen die echt weten wat ze doen, uit alles een bonsai kunnen toveren. Ik weet niet in hoeverre ik het ermee eens ben. Wel is het zo dat met geduld en verstandige snoeikeuzes je uit de meeste planten een interessante boom kan maken. Alleen dat gebeurd meestal met mallsai niet,w aardoor het dertien in dozijn 'bonsai' worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Naar niet al te lange tijd vormbaar? Makkelijk? 8 jaren 10 maanden geleden #40415

  • Alex Waeytens
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 403
  • Ontvangen bedankjes 88

thom_vanderbroeck schreef : Ik snap wel dat je natuurlijk meer controle hebt als je een grote boom terug snoeit en dan ook serieuzer met bonsai bezig bent, maar het duurt dan zolang tot ik ook iets leuks heb staan.


de eerste jaren dat je bonsai boompjes hebt, leer je naast technieken vooral geduld te hebben.. tenzij je massa's geld hebt en bomen kan kopen die nagenoeg in hun eindfase zijn..
veel geduld hebben en niets overhaast doen met de juiste techniek op het juiste moment.. naast het eindresultaat (een mooie boom) zit er nog een hele filosofie achter..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Naar niet al te lange tijd vormbaar? Makkelijk? 8 jaren 10 maanden geleden #40419

  • thom_vanderbroeck
  • thom_vanderbroeck's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 136
  • Ontvangen bedankjes 6
Stel dat ik toch voor de buxus zou gaan en deze online zou bestellen (nog niet zeker) welke van deze zou dan naar de toekomst toe meer mogelijkheden bieden:

www.henhbonsai.nl/nl/bonsai-buxus-sempervirens-nr-2843.html
www.henhbonsai.nl/nl/bonsai-buxus-sempervirens-nr-2839.html

www.hoka-en.nl/outdoor-bonsai/bonsai-buxus-harlandii-1139.html

@Alex ik weet het maar wil voor dit eerste buiten boompje iets sneller al wat leuks hebben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Naar niet al te lange tijd vormbaar? Makkelijk? 8 jaren 10 maanden geleden #40423

  • thom_vanderbroeck
  • thom_vanderbroeck's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 136
  • Ontvangen bedankjes 6
Vergat deze waar ik het topic mee begonnen ben: www.bonsaimoyogi.nl/Webwinkel-Product-28...es-Sempervirens.html

Welke van die 4 zou ik het best kunnen bestellen (hopende dat hetgeen ik krijg daar dan enigzins op lijkt)??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Naar niet al te lange tijd vormbaar? Makkelijk? 8 jaren 10 maanden geleden #40430

  • Alex Waeytens
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 403
  • Ontvangen bedankjes 88
neem dan die van Hoka-en.. die is al het meeste gevormd..
De volgende gebruiker (s) zei dank u: thom_vanderbroeck

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Naar niet al te lange tijd vormbaar? Makkelijk? 8 jaren 10 maanden geleden #40439

  • Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1163
  • Ontvangen bedankjes 415
Naar mijn mening toont elke link een Buxus harlandii, ook al staat er Buxus sempervivens.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: thom_vanderbroeck

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Naar niet al te lange tijd vormbaar? Makkelijk? 8 jaren 10 maanden geleden #40458

  • thom_vanderbroeck
  • thom_vanderbroeck's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 136
  • Ontvangen bedankjes 6
De stammen lijken idd hetzelfde.

Moet ik toch even uitzoeken of één van deze winkels niet echt de sempervivens verkoopt. De harlandii schijnt namelijk echt al snel problemen met kou te hebben (zodat de wortels afdekken met turf ook niet meer helpt). Het kan best eens een paar graden vriezen waar hij komt te staan.

Die van Hoka-en schijnt echt een harlandii te zijn en ook zij zeiden aan de telefoon dat deze echt niet veel meer dan 10 ° mag hebben (wat dan wel weer een goede temp. zou zijn voor een winterstalling).

Had al bijna besteld bij Hoka-en, maar zoek toch nog even verder :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Naar niet al te lange tijd vormbaar? Makkelijk? 8 jaren 10 maanden geleden #40459

  • Alex Waeytens
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 403
  • Ontvangen bedankjes 88
mail hun eens of het echt Buxus Semp. is...
www.bonsai.de/shop/k001-c-51_58_88.htm

ik heb er al meerdere malen besteld en altijd heel tevreden geweest.. zijn heel correct en snelle leveringen, goed verpakt..
ik bestel er meestal wel enkel als ik meerdere dingen nodig heb om de transportkosten wat te drukken..
De volgende gebruiker (s) zei dank u: thom_vanderbroeck

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Naar niet al te lange tijd vormbaar? Makkelijk? 8 jaren 10 maanden geleden #40461

  • thom_vanderbroeck
  • thom_vanderbroeck's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 136
  • Ontvangen bedankjes 6
Dit is best interessant: ondanks dat de verzendkosten hoger zijn, zijn ze in totaal nog altijd goedkoper dan H&H en Bonsai-Moyogi.

Ik heb hen vanochtend gemaild, maar nog niks gehoord. Ook die andere 2 had ik gisteravond gemaild, maar ook daarvan nog niks gehoord (het is schijnbaar heel moeilijk om e-mail in één dag te beantwooden).

In elk geval bedankt voor de tip!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Naar niet al te lange tijd vormbaar? Makkelijk? 8 jaren 10 maanden geleden #40463

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

thom_vanderbroeck schreef : het is schijnbaar heel moeilijk om e-mail in één dag te beantwooden.

Als ik naar mezelf kijk.. Ik krijg 100+ email op een dag. En dan heb ik mijn gewone werk. Dan is het even beantwoorden van die email een paar uur werk.. Soms lukt dat niet in je dagschema.

ik zou gewoon even afwachten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren