Onderwerp:

Juniperius eerste vorming voor en na 7 jaren 1 maand geleden #63179

  • DavidRoussel
  • DavidRoussel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1669
  • Ontvangen bedankjes 504

pvdb_bonsai schreef : Ik vind deze styling redelijk " out of the box" De top niet uitgevormd, eigenlijk alles niet uitgevormd. Ik snap het niet goed. Wat foto's betreft, is het beter om op ooghoogte een foto te nemen. Dit geeft een beter en realistischer beeld. Op zich geen slecht boompje.


Is de eerste vormgeving van uit de startplant naar pré bonsai...
Ik wil wel eens zien hoe jij uit een ruw startmateriaal een bonsai neerzet met de criteria die je hier net hebt aangegeven.

De bedoeling van dit topic is om de evolutie met de jaren in een tijdlijn en beelden te plaatsen niet om te showen dus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: knoep

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniperius eerste vorming voor en na 7 jaren 1 maand geleden #63188

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Soms is het beter gezondheid voor het definitieve olaatje te stellen. Ik denk dat het hier dudilijk om de hoofdstructuur gaat. Goed gelukt, lijkt me. Im wacht met spanning op de plaatjes van 2018!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: DavidRoussel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniperius eerste vorming voor en na 7 jaren 1 maand geleden #63192

  • pvdb_bonsai
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 139
  • Ontvangen bedankjes 46

leatherback schreef : Soms is het beter gezondheid voor het definitieve olaatje te stellen. Ik denk dat het hier dudilijk om de hoofdstructuur gaat. Goed gelukt, lijkt me. Im wacht met spanning op de plaatjes van 2018!


Dit heeft niets met gezondheid te maken, men heeft immers de takken reeds bedraad om te fixeren, dus waarom niet onmiddellijk iets goed plaatsen. Ik kijk naar de foto's en zie geen gevormde boom. Leg mij maar eens uit wat hier goed aan is, Leatherback!

En showen David Roussel? Als je denkt dat dat het is wat ik doe dan je ken helemaal niets van bonsai. Ik kan bomen laten zien die ik al meer dan 15 jaar verzorg, van niets tot iets. Mijn kritiek is opbouwend bedoelt...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniperius eerste vorming voor en na 7 jaren 1 maand geleden #63196

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1166

pvdb_bonsai schreef :

leatherback schreef : Soms is het beter gezondheid voor het definitieve olaatje te stellen. Ik denk dat het hier dudilijk om de hoofdstructuur gaat. Goed gelukt, lijkt me. Im wacht met spanning op de plaatjes van 2018!


Dit heeft niets met gezondheid te maken, men heeft immers de takken reeds bedraad om te fixeren, dus waarom niet onmiddellijk iets goed plaatsen. Ik kijk naar de foto's en zie geen gevormde boom. Leg mij maar eens uit wat hier goed aan is, Leatherback!

En showen David Roussel? Als je denkt dat dat het is wat ik doe dan je ken helemaal niets van bonsai. Ik kan bomen laten zien die ik al meer dan 15 jaar verzorg, van niets tot iets. Mijn kritiek is opbouwend bedoelt...


Ik hoor toch meestal dat je in stappen moet werken.
Eerst de stam goed zetten, dan de primaire takken en zo verder.
Ik ben maar een beginner, en heb nog heel veel te leren, maar dat is toch een methode dat ik vaak hoor terugkomen om de boom niet al te veel stress te bezorgen in 1 keer. Correct me if i'm wrong. :)

Ik zou wel eens enkele fotoreeksjes willen zien van je bomen.
Niet om te stokken of ruzie te maken, he dat ik het vraag. Maar omdat het me interesseert.
Als beginner is er niets leuker dan te zien waar mensen mee begonnen zijn en dan de evolutie over de jaren te kunnen zien.
Ik denk dat ik daar veel uit zou kunnen leren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: DavidRoussel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniperius eerste vorming voor en na 7 jaren 1 maand geleden #63199

  • pvdb_bonsai
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 139
  • Ontvangen bedankjes 46
Maar ge moet in stappen werken, Tom. Maar als de takken bedraad zijn dan is 'het kwaad' geschied en dan kan je er ook maar het beste van maken. Ik vind deze stylering eigenaardig, ligt het aan de foto's? Zou kunnen, deze zijn immers niet op ooghoogte genomen, maar onder een hoek naar beneden. Nogmaals, best een mooie boom, maar dat vergeet men te lezen als ik commentaar geef.

Ik zal binnenkort wel een evolutie van een boom plaatsen, geen probleem!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniperius eerste vorming voor en na 7 jaren 1 maand geleden #63202

  • pvdb_bonsai
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 139
  • Ontvangen bedankjes 46

Tom Haest schreef :




Ik zou wel eens enkele fotoreeksjes willen zien van je bomen.
Niet om te stokken of ruzie te maken, he dat ik het vraag. Maar omdat het me interesseert.
Als beginner is er niets leuker dan te zien waar mensen mee begonnen zijn en dan de evolutie over de jaren te kunnen zien.
Ik denk dat ik daar veel uit zou kunnen leren.


Met mij krijg je niet gauw ruzie hoor, Tom. En een boom zien evolueren is mooi, zeker als er door de jaren heen beeldmateriaal van is bijgehouden.
En David, ik maak uit een startplant ook geen bonsai, maar daar gaat het niet om. Ge laat uw boom zien, dan mag ik toch mijn mening geven? Maak anders een fatsoenlijke foto van de voorkant op ooghoogte, dan krijgen we wellicht een heel ander beeld, het beeld wat de stylist voor ogen had.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by pvdb_bonsai. Reden: taalfout

Juniperius eerste vorming voor en na 7 jaren 1 maand geleden #63203

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1166

pvdb_bonsai schreef : Maar ge moet in stappen werken, Tom. Maar als de takken bedraad zijn dan is 'het kwaad' geschied en dan kan je er ook maar het beste van maken. Ik vind deze stylering eigenaardig, ligt het aan de foto's? Zou kunnen, deze zijn immers niet op ooghoogte genomen, maar onder een hoek naar beneden. Nogmaals, best een mooie boom, maar dat vergeet men te lezen als ik commentaar geef.

Ik zal binnenkort wel een evolutie van een boom plaatsen, geen probleem!


Wat vind je er eigenaardig aan?
Kwestie van jou inzicht te proberen iets bij te leren, he.

Ben benieuwd naar de boom. :cheer:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniperius eerste vorming voor en na 7 jaren 1 maand geleden #63204

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1166

pvdb_bonsai schreef :

Tom Haest schreef :




Ik zou wel eens enkele fotoreeksjes willen zien van je bomen.
Niet om te stokken of ruzie te maken, he dat ik het vraag. Maar omdat het me interesseert.
Als beginner is er niets leuker dan te zien waar mensen mee begonnen zijn en dan de evolutie over de jaren te kunnen zien.
Ik denk dat ik daar veel uit zou kunnen leren.


Met mij krijg je niet gauw ruzie hoor, Tom. En een boom zien evolueren is mooi, zeker als er door de jaren heen beeldmateriaal van is bijgehouden.
En David, ik maak uit een startplant ook geen bonsai, maar daar gaat het niet om. Ge laat uw boom zien, dan mag ik toch mijn mening geven? Maak anders een fatsoenlijke foto van de voorkant op ooghoogte, dan krijgen we wellicht een heel ander beeld, het beeld wat de stylist voor ogen had.


Dat probeer ik ook te doen, alles vastleggen, met tekst en uitleg. Kwestie van binnen enkele jaren te zien van wat ik begonnen ben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniperius eerste vorming voor en na 7 jaren 1 maand geleden #63206

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718
Ik ben het wel met Patrick eens.

Ik kan zien dat de boom gestyled is dat er flink bedraad is. Maar alleen bij de laatste foto zie ik een duidelijke vorm.

Ik neem aan dat David liever een voorkant ziet met dood hout... Maar van die kant bekeken zie ik niet wat de vorm moet worden. Ik kan me er wel wat bij voorstellen natuurlijk. ..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniperius eerste vorming voor en na 7 jaren 1 maand geleden #63207

  • DavidRoussel
  • DavidRoussel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1669
  • Ontvangen bedankjes 504

pvdb_bonsai schreef :

leatherback schreef : Soms is het beter gezondheid voor het definitieve olaatje te stellen. Ik denk dat het hier dudilijk om de hoofdstructuur gaat. Goed gelukt, lijkt me. Im wacht met spanning op de plaatjes van 2018!


Dit heeft niets met gezondheid te maken, men heeft immers de takken reeds bedraad om te fixeren, dus waarom niet onmiddellijk iets goed plaatsen. Ik kijk naar de foto's en zie geen gevormde boom. Leg mij maar eens uit wat hier goed aan is, Leatherback!

En showen David Roussel? Als je denkt dat dat het is wat ik doe dan je ken helemaal niets van bonsai. Ik kan bomen laten zien die ik al meer dan 15 jaar verzorg, van niets tot iets. Mijn kritiek is opbouwend bedoelt...


Ik denk dat je mijn topic verkeerd ingeschat hebt Patrick, namelijk is het niet de bedoeling om een boom te tonen maar een evolutie van een stronk naar een boom over veel jaren heen.
Je spreekt hier over een boom ik citeer je even: Ik kijk naar de foto's en zie geen gevormde boom
Terwijl ik nog niet aan een boom denk in deze fase.
We gaan hier minstens nog 3 bedradingen doen, dus de draad die je nu ziet moet er binnen een paar maand af en dan gaan we verder met het bouwen.

Verder lees ik: Leg mij maar eens uit wat hier goed aan is, Leatherback!
En dan zeg je is opbouwend bedoeld?
Verder zeg je dat ik niks van bonsai ken...

Ik denk niet dat ik je eerder aangevallen heb dus waarom schrijf je dit?


Foto's moeten op ooghoogte genomen worden wanneer je een boom tot zijn recht wil laten komen dat wist ik ook geen zorg, ik weet niets van bonsai mar dat wist ik wel ;)
Is geen boom maar een pril project, als dit stammetje ooit bij de naam boom komt zal ik wel een goede foto maken en delen maar is nu totaal niet aan de orde.

Verder wil ik hier geen oorlog over maken, heb wel het één en andere begrepen ondertussen. Is hier een medium om als vrienden met dezelfde hobby onze passie te delen en ik heb geen zin in gezeur maar liefst een leuke ervaring hier.


De topic is bedoeld om mensen die relatief nieuw zijn in de hobby om kennis te maken dat je ook uit een erg ruw materiaal, zij het voor gekweekt of uitgegraven iets met veel jaren stappen zetten een bonsai kan benaderen zonder 20.000 Euro neer te tellen aan een Japaans top stuk, met andere woorden er zijn verschillende manieren om aan deze hobby te doen, daar kiest ieder voor zichzelf voor hoe hij dat wil doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren