Onderwerp:

Soort water 11 jaren 2 maanden geleden #16388

  • Mirzoni
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 6
  • Ontvangen bedankjes 2

Ronnie Peters schreef : aquarium water kan wel als je een zacht water of brak water aquarium heb staan
maar als je een aquarium heb staan waar de vissen een harder water nodig hebben zou ik wel opletten ik zelf heb ook een aquarium maar zal dat water nooit aan mijn azalea geven is gewoon weg te hard


Mijn aquarium heeft een zuid amerika biotoop. Dit houdt in dat het water ligt zuur is, ph iets onder 7.

Mirzoni

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Soort water 11 jaren 2 maanden geleden #16390

  • Ronnie Peters
  • Ronnie Peters's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 140
  • Ontvangen bedankjes 23
das mooi zacht water ik heb een malawi biotoop das hardwater niet geschikt voor bonsai (voor de gene die geen kalk rijk water willen dan ) mengen met regen water voor de mest stoffen zou wel kunnen.
mischien dat ik dat eens ga uitzoeken deze lente kijken waar de waardes op uit komen.
alles wat netjes hergebruikt kan worden is mooi meegenomen toch :silly:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Soort water 11 jaren 2 maanden geleden #16446

  • alpine
  • alpine's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 486
  • Ontvangen bedankjes 84
Ja Knoep je hebt gelijk wat betreft dat vijverwater, dat is goede bemesting
En mijnheer Mirzoni zeggen dat is onbeschoft ben, dat is straf . Hier in de lage landen weet je met bijna 100% zekerheid hoe het leidingwater is samen gesteld, wat in Marocco zeker niet het geval is Heb al veel landen aangedaan in Noord Afrika moet je opletten en steeds flessen water gebruiken
De volgende gebruiker (s) zei dank u: knoep

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Soort water 11 jaren 2 maanden geleden #16455

  • mighty mouse
  • mighty mouse's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 314
  • Ontvangen bedankjes 78
zoals zovele plaatsen alpine!
maar ik denk dat je een gevoelig snaartje hebt geraakt over dat "marroko" onderwerp.
als je naar spanje gaat ben je ook niet zeker over de kwaliteit van het kraantjes waar hoor!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Soort water 11 jaren 2 maanden geleden #16456

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
sommige hebbe lange tenen en voelen zich snel aangevallen.
maar dit was volgens mij toch allemaal nie slecht bedoeld

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Soort water 11 jaren 2 maanden geleden #16458

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

mighty mouse schreef : zoals zovele plaatsen alpine!
maar ik denk dat je een gevoelig snaartje hebt geraakt over dat "marroko" onderwerp.
als je naar spanje gaat ben je ook niet zeker over de kwaliteit van het kraantjes waar hoor!


Maar om nou meteen de bomen uit een fles water te gaan geven is een beetje overdreven natuurlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Soort water 11 jaren 2 maanden geleden #16460

  • alpine
  • alpine's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 486
  • Ontvangen bedankjes 84
Ja maar ik heb ginder nergens bonsai tegengekomen, zou mij verbazen dat ze ginder weten wat bonsai is buiten enkele. Ik heb in de Sinaai woestijn , prachtige yama's gezien, jeneverbessen, kompleet verweerd door het klimaat.
in de winter -20 en een meter sneeuw in de zomer 40 gr . dat is een bewijs dat die zeer sterk zijn en veel meer aankunnen dan dat wij denken?.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Soort water 11 jaren 2 maanden geleden #16463

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
wij maken onze plante zo zwak. ik heb mensen bij mij in de cursus zitten die nooit willen luisteren.

als ze snachts -1 geven staan al die hun planten in een garage waar een verwarmingsketel staat, e dan zijn ze nu verwonderd dat hun malus al aant bloeien is en er elk jaar een paar sterven.

er is wel iemand die zijn liguster in de tuin heeft ingegraven een paar jaar geleden, het is een binnen bonsai die vorige zondag kern gezond in een pot is gezet en nu tot -5 winterhard is.

zo zie je dat je bomen ook kan aanpassen.
mijn buxus hirlandi komt uit indonesie en staat ook buiten en in de stal zoals alle andere

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Soort water 11 jaren 2 maanden geleden #16467

  • Mirzoni
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 6
  • Ontvangen bedankjes 2

alpine schreef : Ja Knoep je hebt gelijk wat betreft dat vijverwater, dat is goede bemesting
En mijnheer Mirzoni zeggen dat is onbeschoft ben, dat is straf . Hier in de lage landen weet je met bijna 100% zekerheid hoe het leidingwater is samen gesteld, wat in Marocco zeker niet het geval is Heb al veel landen aangedaan in Noord Afrika moet je opletten en steeds flessen water gebruiken


Alpine, het is wel goed zo. Ik heb te heftig gereageerd, en misschien heb ik me toch vergist in jou. Zo te horen ben je een wereldburger?.

In het buitenland ishet toch verstandig om geen lokaal kraan water te drinken als je niet ziek wilt worden. Maar dat geeft niks met kwaliteit van het water te maken maar met andere zaken. Dus flesjes water blijven drinken is verstandig.

Gr. Mirzoni
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ivan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Soort water 11 jaren 1 week geleden #18745

  • sutjegirl
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 4
  • Ontvangen bedankjes 0
Mijnman heeftals hobby zeeaquaria en dat wil zeggen dat hij werkt met osmosewater (via een osmose apparaat) in hoeverre zou ik dat kunnen gebruikdn als water voor de ficus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren