Onderwerp:

nieuwe aanwinsten 10 jaren 9 maanden geleden #23205

  • pvdb
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 59
  • Ontvangen bedankjes 14
Dat begrijp ik wel dat je nu niet meer gaat verpotten. Maar heb je al enig idee over wat voor pot je voorkeur wegdraagt?
De juiste pot vinden voor je boom is niet altijd vanzelfsprekend en daar kan best wat tijd over heen gaan vooraleer je hem tegenkomt. Trouwens vind ik het aanbod van bonsaipotten in België maar matig. Dikwijls wordt een pot gekocht of besteld op een tentoonstelling . Bij Lodder vind ik het aanbod dan wel weer aanzienlijk, maar dan nog vind je niet altijd de juiste pot. Waar kopen jullie meestal jullie potten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuwe aanwinsten 10 jaren 9 maanden geleden #23208

  • ChrisV
  • ChrisV's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1133
  • Ontvangen bedankjes 266
Yep juiste pot zoeken kan zomaar een paar jaartjes overheen gaan. Heb nu pas bijv na 2 jaar een slab van John Pitt gevonden voor een Pinus.
Gewoon blijven kijken.
Laatste pot van albright heb ik met hulp van Teunis Jan gevonden. Gewoon je boom meenemen en advies vragen en voor je het weet staan er 10 potten omheen en kan je de juiste Zoeken.
Ik heb ook wel eens 2 potten bij Brian allright besteld als je foto's stuurt van alle hoeken en maten en je wensen kan zo'n Potter makkelijk iets passends voor de boom maken. Gaat alleen wel wat tijd overheen want het word custom gemaakt.
Potters vinden het vaak ook leuk om speciaal voor een mooie boom iets passends te maken dus gewoon emaillen.

De pot voor mijn shimpaku laat ik ook custom maken denk ook door Brian , maar eerst nog even rond neuzen.

Lang verhaal, kort antwoord; neem er de tijd voor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuwe aanwinsten 10 jaren 9 maanden geleden #23211

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
jah.. maar ga hem eerst een paar jaar goed laten doorgroeien.. het zal toch nog minstens 5 jaar duren eer deze boom toe is aan een finaal beeld.. en tegen dan is hij misschien al helemaal restyled naar pure bunjin..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by AlexW.

nieuwe aanwinsten 10 jaren 9 maanden geleden #23663

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuwe aanwinsten 10 jaren 8 maanden geleden #23981

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Goed te zien dat hij nog leeft.
Wanneer ga je dat lelijke rechte stuk uit de boom halen? Geen beweging, geen tapsheid.. Hoog tijd om het er uit te halen zou ik zo zeggen, en de kroon compleet opnieuw opbouwen met een nieuwe top.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuwe aanwinsten 10 jaren 8 maanden geleden #23985

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
leuk om aan deze reactie te zien dat mijn commentaar op enkele van je topics je misvallen zijn, Jelle..

momenteel blijft alles en de boom wordt volledig gevormd samen met Danny Use, dus heb meer vertrouwen in zijn kennis.. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuwe aanwinsten 10 jaren 8 maanden geleden #23987

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Het was meer een voorbeeld om aan te geven dat het heel makkelijk is om alles wat anderen doen af te kraken, terwijl ook op jouw projecten wel het een of het ander aan te merken is. 15 Maanden geleden moest je nog met bonsai beginnen en nu begin je mensen af te doen als onzinnig bezig, en geef je antwoorden alsof je al tientallen jaren bomen hebt staan. Dat stoot mij een beetje tegen de borst.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dicky

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuwe aanwinsten 10 jaren 8 maanden geleden #23991

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188

leatherback schreef : Het was meer een voorbeeld om aan te geven dat het heel makkelijk is om alles wat anderen doen af te kraken, terwijl ook op jouw projecten wel het een of het ander aan te merken is. 15 Maanden geleden moest je nog met bonsai beginnen en nu begin je mensen af te doen als onzinnig bezig, en geef je antwoorden alsof je al tientallen jaren bomen hebt staan. Dat stoot mij een beetje tegen de borst.


maar het gaat hier over bomen.. als je over persoonlijke zaken wil praten mag je me steeds een pm sturen.. hoewel ik weinig geneigd zou zijn om daar nu nog op te antwoorden..

en met alle respect, op 15 maanden kan je heel veel leren, als je bij de juisten mensen gaat en weet waar je de info moet halen.. ik ken meer mensen die op 15 maanden enorm veel kennis opgedaan hebben..

ik doe trouwens op geen enkele manier alsof mensen onzinnig bezig zijn, tenzij ik zaken zie die gewoon te vreemd zijn om te geloven.. en daar wijs ik liever mensen op, ipv ze te laten voortsukkelen en aanmoedigen in onkunde.. het is soms wat grof misschien, maar ik ga iemand niet aanmoedigen om onzin uit te voeren..

maar ik heb het al begrepen.. zal hier niet te veel meer zeggen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by AlexW.

nieuwe aanwinsten 10 jaren 8 maanden geleden #23994

  • ChrisV
  • ChrisV's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1133
  • Ontvangen bedankjes 266
Dit topic heet nog steeds 'nieuwe aanwinsten' en gaat niet over kennis en elkaars gedrag.
Dus voordat het verder escaleert vraag ik jullie als nieuwe moderator (jaja ;) ) om nu weer on-topic te blijven.
Dank jullie wel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Oscar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuwe aanwinsten 10 jaren 8 maanden geleden #24005

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
deze boom doe ik enkel op wat Danny me zegt.. ik wil dan ook niet dat ie volgend jaar een "bwa" bonsai is, maar eerder binnen 10 jaar een "nice" bonsai
dus is enkel voeden, wateren en laten groeien nu, tot komende lente.. dan zal waarschijnlijk een boor ent gezet worden met een van de offertakken en komt ie in een grotere, ondiepere schaal om de nebari bij te kweken.. ik heb er vertrouwen in.. (kan moeilijk anders als je zijn Deshojo's ziet) :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Oscar.
Inloggen Registreren