Onderwerp:

Naar niet al te lange tijd vormbaar? Makkelijk? 8 jaren 10 maanden geleden #40471

  • Tom81
  • Tom81's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 752
  • Ontvangen bedankjes 139

leatherback schreef :

thom_vanderbroeck schreef : het is schijnbaar heel moeilijk om e-mail in één dag te beantwooden.

Als ik naar mezelf kijk.. Ik krijg 100+ email op een dag. En dan heb ik mijn gewone werk. Dan is het even beantwoorden van die email een paar uur werk.. Soms lukt dat niet in je dagschema.

ik zou gewoon even afwachten.

Herkenbaar!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Naar niet al te lange tijd vormbaar? Makkelijk? 8 jaren 10 maanden geleden #40488

  • thom_vanderbroeck
  • thom_vanderbroeck's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 136
  • Ontvangen bedankjes 6
De Buxussen die bij Bonsai.de staan blijken bij nader inzien toch geen Sempervivens te zijn (daar kwamen ze nu achter door mijn e-mail zeiden ze). Ik was er vrij zeker van dat dit Sempervivens waren, omdat ze ook Harlandii's verkochten, maar dit was dus niet het geval. Wel hadden ze 2 oudere bomen wat wel Seprivines zijn, maar ja die zijn me "wat" te duur (€1280). :evil:

Ik wacht nog steed op e-mails van H&H en Moyogi, maar kennelijk was het toch een goed advies (van o.a. Alex) om dit voor de zekerheid even na te vragen. Ben nu wel nieuwschierig of Ivan gelijk heeft dat de Buxussen van H&H rn Moyogi ook Harlandii's zijn.

Ik meen ergens gekezen te hebben dat Buxus Harlandii atijd op een kleine stam groeien, (waardoor ze dan weer niet in trek zijn voor buxusbollen) dat zal dan wel de rede zijn dat je ze veel ziet als "starters bonsai" (vanwege het stammetje).

Ik houd juliie op de hoogte (als dit interessant gevonden wordt tenminste?).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by thom_vanderbroeck.

Naar niet al te lange tijd vormbaar? Makkelijk? 8 jaren 10 maanden geleden #40635

  • thom_vanderbroeck
  • thom_vanderbroeck's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 136
  • Ontvangen bedankjes 6
Hij is vandaag geariveerd (gisteren verstuurd): mijn Buxus van Bonsai

moyogi! Het zou naar wat mij per e-mail gemeld is daadwerkelijk een sempervirens moeten zijn.

Ziet er volgens mij niet verkeerd uit behalve dan dat de wortels volgens mij de hele pot gevuld hebben en aan de zijkanten naar boven komen. Zie ik dat goed?

Aan de "achterkant" (wat ik dan als achterkant ben gaan zien) is hij iet minder mooi maar er groeit wel rechts een iets dikkere tak die gesnoeid is, maar waar is misschien in de toekomst wat mee kan.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by thom_vanderbroeck.

Naar niet al te lange tijd vormbaar? Makkelijk? 8 jaren 10 maanden geleden #40636

  • Tom81
  • Tom81's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 752
  • Ontvangen bedankjes 139
Heb je ook aangezicht foto's beschikbaar?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Naar niet al te lange tijd vormbaar? Makkelijk? 8 jaren 10 maanden geleden #40637

  • thom_vanderbroeck
  • thom_vanderbroeck's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 136
  • Ontvangen bedankjes 6
Ik heb heb het item nog bewerk terwijl jij reageerde: kreeg het in eerste instantie niet gepost met foto's

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Naar niet al te lange tijd vormbaar? Makkelijk? 8 jaren 10 maanden geleden #40639

  • Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1163
  • Ontvangen bedankjes 415
""Het zou naar wat mij per e-mail gemeld is daadwerkelijk een sempervirens moeten zijn.""

Ook deze boom is een 'Buxus harlandii' ondanks wat men beweert, tenzij ik er echt niets van ken!.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Ivan.

Naar niet al te lange tijd vormbaar? Makkelijk? 8 jaren 9 maanden geleden #40643

  • thom_vanderbroeck
  • thom_vanderbroeck's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 136
  • Ontvangen bedankjes 6
Waarom denk je dat eigenlijk? Ik dacht eerst ook even dat de bladeren te spits zijn voor Sempervirens' maar op bijgevoegde foto zie je dat, dat nogal kan verschillen per sempervirens.

Moet deze nou naar een grotere pot (als het wat is afgekoeld tenminste)?

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by thom_vanderbroeck.

Naar niet al te lange tijd vormbaar? Makkelijk? 8 jaren 9 maanden geleden #40650

  • Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1163
  • Ontvangen bedankjes 415
Het gaat niet zozeer om de bladeren maar om de gekartelde schors.
De buxus sempervivens in mijn tuin heeft na dertig jaar nog altijd een vrij gladde schors waarop hoogstens een wat donkerder lijnenpatroon zichtbaar is.
Ook op de foto van je aangekochte plant meer ik de typische groeven van een B. harlandii schors te zien.

Indien je uiteindelijk toch de zekerheid krijgt dat het een sempervivens is, verneem ik dat graag. Maar vraag dan naar de duidelijke beschrijving van de kenmerken die tot die conclusie lijden. (Nooit te oud om bij te leren)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: thom_vanderbroeck

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Naar niet al te lange tijd vormbaar? Makkelijk? 8 jaren 9 maanden geleden #40652

  • Alex Waeytens
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 403
  • Ontvangen bedankjes 88
bij mijn buurman in de tuin staat oude buxus.. perfect gladde stam.. veronderstel dat dit dus Semp. is..
leuk.. ik denk dat ik er daar eens 1 van ga aanslagen.. hij doet er toch niets meer mee..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Naar niet al te lange tijd vormbaar? Makkelijk? 8 jaren 9 maanden geleden #40668

  • thom_vanderbroeck
  • thom_vanderbroeck's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 136
  • Ontvangen bedankjes 6
Maar klopt het nou dat er wortels boven de grond groeien? Kan ik hem dan het beste als de temperatuur zakt in een grotere pot zetten (zonder iets aan de wortels te doen)?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren