Onderwerp:

Druif 10 jaren 3 maanden geleden #29088

  • Marbel
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 11
  • Ontvangen bedankjes 0
Alex dat je geen staatslot koopt jij weet alles jij zit hier alleen om 1500 euro te verdienen
Discussie gesloten.

Druif 10 jaren 3 maanden geleden #29089

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247

AlexW schreef : eigenlijk zoekt hij iemand om gratis een boom te rooien zonder schade aan zijn terras en wil hij er nog geld voor krijgen ook..

terwijl hij bij een tuinier schade aan zijn terras zou hebben en kosten zou hebben voor het rooien..

DIT is waar het om draait!


Dat weet ik niet - en op marktplaats staat dat 't om SAMEN uitgraven gaat.
Weet ook niet zeker of hij (of zij) er geld voor wil hebben - ik vermoed dat dat misschien niet zo is, omdat hij schrijft 'een geinteresseerde vind ik belangrijk'.

Ik vermoed verder wel dat het de bedoeling is dat de gehele druif (of eigenlijk: beide druiven) uitgegraven en afgevoerd worden, en het terras netjes wordt achtergelaten. Gezien de grote hoeveelheid werk en het geringe voordeel (de wortels kunnen gedeeltelijk onder die muur zitten, kans dat je te weinig wortels meekrijgt, kans op sterfte) ben ik dan niet zo heel erg geinteresseerd - afgezien van 't feit dat ik druiven als bonsai niet zo heel erg mooi vind.

Het zou wel helpen als Marbel een beetje moeite deed om antwoorden te geven.
Laast bewerkt: Post by Auk.
Discussie gesloten.

Druif 10 jaren 3 maanden geleden #29091

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
en dat ie wat meer moeite deed om niet zo arrogant over te komen zou ook helpen.. het is de enige reden waarom ik arrogant terug ben..

ik sluit me 100% aan bij Auk (en vandaar mijn 1500€ opmerking over het werk eerder) dat gezien de geringe werkruimte zonder het terras af te breken er heel weinig kans is dat je deze goed uit de grond gaat krijgen zodat ie nog bruikbaar is.

ik heb reeds eerder druiven uit een tuin gehaald en deze gaan zowel breed als diep.. vooral als ze al zo dik zijn als die van jou..

dus zonder enige schade aan het terras of zonder het terras uit te breken en opnieuw aan te leggen is je kan om deze er levend uit te halen redelijk klein, en de kans dat er binnen een paar jaar opnieuw scheuten uit je grond of zelfs spleten van je terras gaan komen is heel groot

degene die in mijn tuin zat was een heel stuk kleiner dan deze.. en daar had ik een put van ongeveer 80cm diep en 60cm breed voor.. en nog had ik niet alle wortels omdat die te diep in de tuin van mijn buurman zaten.. dus in jouw geval gaan deze redelijk diep onder je terras liggen..

Marbel,

je komt hier om iets aan te bieden.. zonder echt info te geven, waar mensen van op het forum zelf al de link op marktplaats moeten zoeken..
dan nog geef je geen verdere info maar gedraag je je arrogant en geef je nog steeds niet meer info…
verwacht je dan echt dat mensen gaan staan springen om je te helpen?

zeker al omdat dit geen werkje is van "even een struikje uitsteken dat geheel vrij staat in het midden van de tuin"

en dan ga je de mening van de mensen hier afdoen als zever en kletspraat etc.. en dan nog wat meer arrogant doen..
dit is een vriendelijk forum, maar op deze manier ga je niet ver geraken als je dan mensen aanvalt..

ps: zelfs voor 1500€ zou ik jouw druif niet uitsteken.. en dat was trouwens maar als grap bedoeld omdat je helemaal geen info gaf.. maar aangezien je blijkbaar enorm snel op je teentjes getrapt bent zeg ik het er nu maar bij…

misschien best dat je je negatieve invloed ergens anders gaat besteden…
Discussie gesloten.

Druif 10 jaren 3 maanden geleden #29097

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Ik vind de reacties een beetje onnodig fel hier...

Voor mensen die interesse in de druif hebben: Mijn schoonvader is 5 jaar geleden overleden. Om een jeugdherinnering bij ons ind e tuin te hebben na verkoop van mijn partners ouderlijk huis, hebben we een druif meegenomen. Dit was een rank van 15 jaar oud, met uitlopers tot wel 5 meter lang, en deze moest zonder mogelijkheid tot voorbereiden weg; We waren maar een week daar in huis welke verkocht was..

Ik heb aan het begin van de week de plant tot 75cm terug gesnoied, en flink water en mest gegegeven. Doel was de plant de wond te laten sluiten (Hoge sapdruk) en de kans te geven de voorraden weer wat op te krikken. Aan het einde van de week vervolgens aan de wortels begonnen: De wortels zijn allemaal op max 20 cm van de stam doorgestoken. Kluit van ongeveer 40cm doosnede & hoog uiteindelijk meegenomen; Dit was midden in de zomer nota bene.. De rest van de zomer de plant goed vochtig gehouden in de volle grond. Er was geen groei, dus maakten we ons zorgen. In het voorjaar was de druif de eerste druif in onze tuin die begon uit te lopen, en dat jaar is hij meteen 2 meter gegroeid.

Wat ik hiermee wil aangeven: Ze zijn enorm hard, en komen met erg weinig wortels weer terug. Ik denk derhalve dat het terras afbreken wat overdreven is. Het eerste rijtje tegels weghalen zou ruim voldoende moeten zijn, en vooral om wat ruinte te hebben om te werken. Als er in de zomer opschieters uit de wortels komen dan kan Marbel gewoon een klein flesje systemisch onkruid vernietiger halen bij de boerenbond oid en de scheuten bespuiten waardoor de wortels afsterven.

Druiven hebben taai hout, maar zijn heel makkelijk te zagen. Met een scherpe zaag of goede takkenschaar knip/zaag je de druif moeiteloos terug tot stronkje, en de rest van de rank in 1m lange stukken klaar voor de afvoer.

Met goed gereedschap is de hele excercitie voor je ervaren tuinders minder dan 2 uur werk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Oscar, Auk
Discussie gesloten.

Druif 10 jaren 3 maanden geleden #29098

  • Marbel
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 11
  • Ontvangen bedankjes 0
Een vriendelijk forum ???? Ben nogal geschrokken hoe iedereen reageert kwam hier met goede bedoelingen maar kom alleen aasgieren tegen die tegen geld mij willen helpen.
Vond het zonde zo een oude boom weg te gooien en wilde er iemand blij mee maken en dan krijg ik reacties dat ik gratis mijn terras wil opknappen ect ect. Daar draaide het totaal niet om. Ok ga een andere tuin aanleggen en wilde iemand blij maken maar na jullie reacties gooi ik hem idd liever weg
Veel succes met jullie vriendelijke Alex mij zul je hier nooit meer zien wat een arrogante snel oordelende mensen zitten hier hebben de hele dag zeker niets beter te doen
Ga jullie goed tot nooit ziens
Discussie gesloten.

Druif 10 jaren 3 maanden geleden #29099

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Dag Marbel,

Jammer om te merken dat je binnenkomst op dit form als een dergelijke koude douche werd ervaren. ik hoop dat je -als je zelf ook met Bonsai bezig bent- iets langer op het forum rond wilt kijken. Om het kaf van het koren te scheiden zeg maar. Het gros van de gebruikers op dit forum is daadwerkelijk vriendelijk. Ik vermoed dat je onbedoeld wat leden op de verkeerde tenen bent gaan staan; Dit is niet een normale discussie die hier gevoerd is.
Discussie gesloten.

Druif 10 jaren 3 maanden geleden #29100

  • Marbel
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 11
  • Ontvangen bedankjes 0
Ps leatherback bedankt voor uw antwoord jammer dat er niet meer mensen zijn zoals u, ik ga uw tip zeker opvolgen ik wens u een fijn weekend en bovenstaand verhaal is zeker niet voor u bedoeld
Discussie gesloten.

Druif 10 jaren 3 maanden geleden #29101

  • Oscar
  • Oscar's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Berichten: 749
  • Ontvangen bedankjes 377
Topic gesloten.
Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts