Onderwerp:

Pinus sylvestris 7 jaren 2 dagen geleden #66366

  • Jellevanlooy
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 268

Delphine schreef : Ik denk ook dat ons klimaat niet ideaal is voor pinus bonsai, kijk maar hoe dennen er bijvoorbeeld bijstaan in Italië...



Jij durft wat zeggen...

Over japanse zwarte dennen kan ik je een deel gelijk geven. Daar hebben we niet het juiste klimaat voor om die 2 groei
onder controle te hebben.het kan maar dan moet het weer wel meezitten. Maar de andere....
Ik denk dat hier genoeg toppers van dennen in belgie zijn hoor. Maar als je er geen kennis van hebt blijf je er beter af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Jellevanlooy.

Pinus sylvestris 7 jaren 2 dagen geleden #66367

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932

Delphine schreef : Das nu de reden waarom ik liever geen dennen heb, dit ga je eenmaal vaker meemaken met een den dan met een bladverliezende.
Ik denk ook dat ons klimaat niet ideaal is voor pinus bonsai, kijk maar hoe dennen er bijvoorbeeld bijstaan in Italië...

Dat ben ik niet helemaal met je eens, aangezien een sylvestris gewoon inheems is hier.

Ik ontdek zojuist een goedje waarvan ik dus nog nooit eerder gehoord heb:

Een antitransparantiemiddel voor bomen!

Dat had ik eerder moeten weten, wellicht had het de boom zijn leven kunnen redden:
bonsaibark.com/2017/04/22/bonsai-before-...-badly-damaged-tree/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pinus sylvestris 7 jaren 2 dagen geleden #66372

  • Delphine
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 68
  • Ontvangen bedankjes 11

Marco buijsman schreef :

Delphine schreef : Das nu de reden waarom ik liever geen dennen heb, dit ga je eenmaal vaker meemaken met een den dan met een bladverliezende.
Ik denk ook dat ons klimaat niet ideaal is voor pinus bonsai, kijk maar hoe dennen er bijvoorbeeld bijstaan in Italië...

Dat ben ik niet helemaal met je eens, aangezien een sylvestris gewoon inheems is hier.

Ik ontdek zojuist een goedje waarvan ik dus nog nooit eerder gehoord heb:

Een antitransparantiemiddel voor bomen!

Dat had ik eerder moeten weten, wellicht had het de boom zijn leven kunnen redden:
bonsaibark.com/2017/04/22/bonsai-before-...-badly-damaged-tree/


Marco, ik bedoel als bonsai, niet als boom, in potcultuur staat een pinus namelijk snel te nat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pinus sylvestris 7 jaren 2 dagen geleden #66373

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718

Jellevanlooy schreef :

Delphine schreef : Ik denk ook dat ons klimaat niet ideaal is voor pinus bonsai, kijk maar hoe dennen er bijvoorbeeld bijstaan in Italië...



Jij durft wat zeggen...

Over japanse zwarte dennen kan ik je een deel gelijk geven. Daar hebben we niet het juiste klimaat voor om die 2 groei
onder controle te hebben.het kan maar dan moet het weer wel meezitten. Maar de andere....
Ik denk dat hier genoeg toppers van dennen in belgie zijn hoor. Maar als je er geen kennis van hebt blijf je er beter af.


Japanse witte dennen zijn in ons klimaat ook moeilijker goed te houden. Maar sylvestris en mugo zijn goed te doen met de juiste maatregelen: zeer goed doorlatend substraat, zoveel mogelijk zonlicht etc .. alhoewel geen van beide echt inheems is geloof ik. In Nederland iig...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pinus sylvestris 7 jaren 2 dagen geleden #66376

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165

Delphine schreef :

Marco buijsman schreef :

Delphine schreef : Das nu de reden waarom ik liever geen dennen heb, dit ga je eenmaal vaker meemaken met een den dan met een bladverliezende.
Ik denk ook dat ons klimaat niet ideaal is voor pinus bonsai, kijk maar hoe dennen er bijvoorbeeld bijstaan in Italië...

Dat ben ik niet helemaal met je eens, aangezien een sylvestris gewoon inheems is hier.

Ik ontdek zojuist een goedje waarvan ik dus nog nooit eerder gehoord heb:

Een antitransparantiemiddel voor bomen!

Dat had ik eerder moeten weten, wellicht had het de boom zijn leven kunnen redden:
bonsaibark.com/2017/04/22/bonsai-before-...-badly-damaged-tree/


Marco, ik bedoel als bonsai, niet als boom, in potcultuur staat een pinus namelijk snel te nat


Met de juiste substraat mengeling en een afdak voor de natste periodes lijkt mij dat geen probleem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pinus sylvestris 7 jaren 2 dagen geleden #66377

  • Jellevanlooy
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 268
Ik weet toch goeie witte dennen staan hoor. Weer komt het aan op de juiste techniek.
Enkel japanse zwarte den hoor ik regelmatig dat het weer moet goed zitten. Anders komt de 2 groei niet volledig door en is het
bijna onmogelijk om overal dezelfde naaldlengte te bekomen. Kwestie van gezond houden is er geen probleem,
maar verfijnen met dezelfde naaldlengte is niet onder controle te krijgen als je in het najaar minder weer hebt.

Sylvestris mugo europese zwarte den, perfect hier.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pinus sylvestris 7 jaren 2 dagen geleden #66378

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718

Marco buijsman schreef :

Delphine schreef : Das nu de reden waarom ik liever geen dennen heb, dit ga je eenmaal vaker meemaken met een den dan met een bladverliezende.
Ik denk ook dat ons klimaat niet ideaal is voor pinus bonsai, kijk maar hoe dennen er bijvoorbeeld bijstaan in Italië...

Dat ben ik niet helemaal met je eens, aangezien een sylvestris gewoon inheems is hier.

Ik ontdek zojuist een goedje waarvan ik dus nog nooit eerder gehoord heb:

Een antitransparantiemiddel voor bomen!

Dat had ik eerder moeten weten, wellicht had het de boom zijn leven kunnen redden:
bonsaibark.com/2017/04/22/bonsai-before-...-badly-damaged-tree/


Inderdaad! Nooit van gehoord!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pinus sylvestris 7 jaren 2 dagen geleden #66379

  • LucRoux
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 968
  • Ontvangen bedankjes 295
Harry Harrington heeft het sinds vorige week ook te koop- zie zijn website

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pinus sylvestris 7 jaren 2 dagen geleden #66386

  • Delphine
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 68
  • Ontvangen bedankjes 11

Jellevanlooy schreef : Ik weet toch goeie witte dennen staan hoor. Weer komt het aan op de juiste techniek.
Enkel japanse zwarte den hoor ik regelmatig dat het weer moet goed zitten. Anders komt de 2 groei niet volledig door en is het
bijna onmogelijk om overal dezelfde naaldlengte te bekomen. Kwestie van gezond houden is er geen probleem,
maar verfijnen met dezelfde naaldlengte is niet onder controle te krijgen als je in het najaar minder weer hebt.

Sylvestris mugo europese zwarte den, perfect hier.


Oke Jelle het zal dan wel mijn onkunde zijn, ik heb daar geen problemen om dat toe te geven maar ik heb al veel miserie dennen gezien ook...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pinus sylvestris 7 jaren 2 dagen geleden #66388

  • Delphine
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 68
  • Ontvangen bedankjes 11
Maar ik zou toch eens willen weten hoeveel mensen in België een pinus al jaren hebben, deze perfect gezond kunnen houden op niveau?
Het zal zeker een minderheid zijn en dat ligt niet aan het aantal liefhebbers die interesse heeft in de soort maar die terzijde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts