In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Pinus?? nood aan deskundig advies... 8 jaren 4 dagen geleden #48622

  • Orlando
  • Orlando's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 392
  • Ontvangen bedankjes 138
dat is correct.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Orlando.

Pinus?? nood aan deskundig advies... 8 jaren 4 dagen geleden #48623

  • Orlando
  • Orlando's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 392
  • Ontvangen bedankjes 138

philippeperriens schreef :
@ Orlando.. wolluizen... gewoon behandelen met een luizenspray zou dus moeten volstaan denk ik dan he?


ja gewoon behandelen met luizenspray.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pinus?? nood aan deskundig advies... 8 jaren 4 dagen geleden #48633

  • ybonsai
  • ybonsai's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 694
  • Ontvangen bedankjes 387

philippeperriens schreef : vooruitgang :) Ik ben blij dat de kaarsen lekker beginnen te zwellen...
Deze nu best laten uitgroeien?

@ yannick, de techniek (mekiri) die jij op je pinus sylvestris gaat toepassen om backbudding uit te lokken.
Zou dat hier ook van toepassing zijn?

Die witte puntjes op de foto... wijst dat op ongewenste bezoekers? Heb er nog niet echt aandacht aan besteed; maar ,nu
je het toch op de foto zien; beter even polsen bij jullie ? :)

groeten !


Neen, zoals andere al reeds hebben vermeld.

En bij deze boom ook nog niet op dat moment omdat je boom verzwakt is. Je boom heeft geen gezonde kleur en last van wolluizen.

Zorg eerst dat je boom terug gezond genoeg is voor je deze door technieken als mekiri nog zwakker maakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pinus?? nood aan deskundig advies... 8 jaren 4 dagen geleden #48654

  • stevens
  • stevens's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 405
  • Ontvangen bedankjes 64

philippeperriens schreef : @ marcel, dat enten ga ik in de toekomst zeker proberen :)

Dus ik laat best de kaarsen volledig uitlopen (diegene op het uiteinde van de takken, daar zijn ook 't meeste kaarsen te zien)
als ze volledig uitgelopen zijn... deze dus afknippen? op de scheidingslijn van 2 jarig en 1 jarige scheuten ? Als ik het goed begrijp dus.

Spoelen met Aquariumfilter-water, zou ik graag proberen, alleen ken ik niemand die me dat kan bezorgen.. Kan het toch moeilijk gaan vragen in een vijverwinkel ? :p

Visemulsie is nieuw voor mij.. Waar haal jij dat vandaan? Ik moet me daar nog maar eens in verdiepen. zijn er nog mensen die daar goede ervaringen mee hebben?

@ Orlando.. wolluizen... gewoon behandelen met een luizenspray zou dus moeten volstaan denk ik dan he?


Even ter verduidelijking.
Het bemesten met aquarium filterwat water gaat om dit principe: als je de filterwatten van het aquarium uitspoelt krijg je water dat vol zit van vis uitwerpselen en dus een prima meststof.
Ik spoel mijn wat proper en in dat eerste spoelwater zit dus al dat goed's voor de bonsai's , dat zeef ik dat er geen watte stukjes of andere dingen in zitten en met dit water geef ik mijn bomen water.
Let wel ik gebruik dit enkel als er geen medicijnen in het aquarium zijn gebruikt.
Qua waar je dat kan krijgen kan ik je misschien de raad geven om eens te zoeken naar aqua clubs in je buurt want zij kunnen je misschien wel met leden in contact brengen die je dit spoelwater willen bezorgen.
Maar voor mij is dit dus allemaal gemakkelijk aangezien ik mijn eigen meststof fabriekje heb met mijn aquarium

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pinus?? nood aan deskundig advies... 8 jaren 4 dagen geleden #48662

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1166

stevens schreef :

philippeperriens schreef : @ marcel, dat enten ga ik in de toekomst zeker proberen :)

Dus ik laat best de kaarsen volledig uitlopen (diegene op het uiteinde van de takken, daar zijn ook 't meeste kaarsen te zien)
als ze volledig uitgelopen zijn... deze dus afknippen? op de scheidingslijn van 2 jarig en 1 jarige scheuten ? Als ik het goed begrijp dus.

Spoelen met Aquariumfilter-water, zou ik graag proberen, alleen ken ik niemand die me dat kan bezorgen.. Kan het toch moeilijk gaan vragen in een vijverwinkel ? :p

Visemulsie is nieuw voor mij.. Waar haal jij dat vandaan? Ik moet me daar nog maar eens in verdiepen. zijn er nog mensen die daar goede ervaringen mee hebben?

@ Orlando.. wolluizen... gewoon behandelen met een luizenspray zou dus moeten volstaan denk ik dan he?


Even ter verduidelijking.
Het bemesten met aquarium filterwat water gaat om dit principe: als je de filterwatten van het aquarium uitspoelt krijg je water dat vol zit van vis uitwerpselen en dus een prima meststof.
Ik spoel mijn wat proper en in dat eerste spoelwater zit dus al dat goed's voor de bonsai's , dat zeef ik dat er geen watte stukjes of andere dingen in zitten en met dit water geef ik mijn bomen water.
Let wel ik gebruik dit enkel als er geen medicijnen in het aquarium zijn gebruikt.
Qua waar je dat kan krijgen kan ik je misschien de raad geven om eens te zoeken naar aqua clubs in je buurt want zij kunnen je misschien wel met leden in contact brengen die je dit spoelwater willen bezorgen.
Maar voor mij is dit dus allemaal gemakkelijk aangezien ik mijn eigen meststof fabriekje heb met mijn aquarium


Ik heb het ook voor de eerste keer gedaan met aquariumwater en de resten uit de filter.
Om de hoeveel tijd doet u dat?
En gebruikt u dan nog andere meststoffen tussendoor?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pinus?? nood aan deskundig advies... 6 jaren 11 maanden geleden #67520

  • philippeperriens
  • philippeperriens's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 112
  • Ontvangen bedankjes 4
anderhalf jaar later...



Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pinus?? nood aan deskundig advies... 6 jaren 11 maanden geleden #67523

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Ziet er al een stuk gezonder uit !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pinus?? nood aan deskundig advies... 6 jaren 11 maanden geleden #67556

  • el rubio
  • el rubio's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 403
  • Ontvangen bedankjes 30
als ik mijn koi filter uitspoel hou ik het water ervan en geef dit aan mijn bomen en ook tuinplanten iedere week zo een 75 liter water verversen dus altijd een beetje water voor de bonsai die kraanwater mogen hebben . :whistle:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pinus?? nood aan deskundig advies... 6 jaren 11 maanden geleden #67557

  • stevens
  • stevens's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 405
  • Ontvangen bedankjes 64

Tom Haest schreef :

stevens schreef :

philippeperriens schreef : @ marcel, dat enten ga ik in de toekomst zeker proberen :)

Dus ik laat best de kaarsen volledig uitlopen (diegene op het uiteinde van de takken, daar zijn ook 't meeste kaarsen te zien)
als ze volledig uitgelopen zijn... deze dus afknippen? op de scheidingslijn van 2 jarig en 1 jarige scheuten ? Als ik het goed begrijp dus.

Spoelen met Aquariumfilter-water, zou ik graag proberen, alleen ken ik niemand die me dat kan bezorgen.. Kan het toch moeilijk gaan vragen in een vijverwinkel ? :p

Visemulsie is nieuw voor mij.. Waar haal jij dat vandaan? Ik moet me daar nog maar eens in verdiepen. zijn er nog mensen die daar goede ervaringen mee hebben?

@ Orlando.. wolluizen... gewoon behandelen met een luizenspray zou dus moeten volstaan denk ik dan he?


Even ter verduidelijking.
Het bemesten met aquarium filterwat water gaat om dit principe: als je de filterwatten van het aquarium uitspoelt krijg je water dat vol zit van vis uitwerpselen en dus een prima meststof.
Ik spoel mijn wat proper en in dat eerste spoelwater zit dus al dat goed's voor de bonsai's , dat zeef ik dat er geen watte stukjes of andere dingen in zitten en met dit water geef ik mijn bomen water.
Let wel ik gebruik dit enkel als er geen medicijnen in het aquarium zijn gebruikt.
Qua waar je dat kan krijgen kan ik je misschien de raad geven om eens te zoeken naar aqua clubs in je buurt want zij kunnen je misschien wel met leden in contact brengen die je dit spoelwater willen bezorgen.
Maar voor mij is dit dus allemaal gemakkelijk aangezien ik mijn eigen meststof fabriekje heb met mijn aquarium


Ik heb het ook voor de eerste keer gedaan met aquariumwater en de resten uit de filter.
Om de hoeveel tijd doet u dat?
En gebruikt u dan nog andere meststoffen tussendoor?

ik doe dit elke 14 dagen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pinus?? nood aan deskundig advies... 6 jaren 10 maanden geleden #68109

  • philippeperriens
  • philippeperriens's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 112
  • Ontvangen bedankjes 4
hij doet t goed :)

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by philippeperriens.
Inloggen Registreren