Onderwerp:

NIeuwe ganzerik 10 jaren 8 maanden geleden #23989

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247

AlexW schreef : sorry, vind ze niets hebben, behalve dan wat ouderdom.. beste optie is 95% afsnoeien en helemaal opnieuw opbouwen.. veel succes ermee


Als ik Google op potentilla bonsai, dan kom ik genoeg voorbeelden tegen van wat er van te maken valt.
Deze heeft een vergelijkbare basis - ook meerdere stammen:

[img size=Potentilla] edauchikai.be/EUK%20Ten%202010%20geselec...ie%20Carpentier.html [/img]

Als ik het goed zie, dan was die geselecteerd voor een tentoonstelling.

Ik vermoed dus dat je er redelijk ver naast zit met je beoordeling - zeker als ik naar de dikte van de basis kijk (vergelijk met het bierflesje), en op marktplaats prijzen opzoek - een in vergelijking erg lullig potentillaatje van H&H bonsai kost al 190 euro.

(Heb overigens geen idee waarom het plaatsen van afbeeldingen niet goed gaat...)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Auk.

NIeuwe ganzerik 10 jaren 8 maanden geleden #23990

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188

zeker als ik naar de dikte van de basis kijk (vergelijk met het bierflesje), en op marktplaats prijzen opzoek - een in vergelijking erg lullig potentillaatje van H&H bonsai kost al 190 euro.


een dikke basis wil niets zeggen, en heb ook geen commentaar gegeven op de basis.. daarom dat ik ook zei: 95% eraf en vanaf de basis opnieuw opbouwen..

de manier waarom de stammen nu op deze potentilla staan kan je bijna niets mee, staan allemaal bijna recht omhoog en zit geen mooie beweging in..

maar ja, persoonlijke commentaar waarin je het oneens bent met iets wordt deze dagen blijkbaar als persoonlijke aanval gezien..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

NIeuwe ganzerik 10 jaren 8 maanden geleden #23997

  • Oenes
  • Oenes's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 464
  • Ontvangen bedankjes 122
Nee hoor Alex. Niks wordt hier toch gezien als een persoonlijke aanval :unsure:
Dat schrijft LB zelf.

Ik zie ook de potentie nog niet! Maar ben heel benieuwd na zoveel jaar. Ik weet 1 ding dat ze in ieder geval in heel goede handen zijn van iemand met geduld en kennis. Das het belangrijkste.

Groet Oenes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

NIeuwe ganzerik 10 jaren 8 maanden geleden #23998

  • Oenes
  • Oenes's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 464
  • Ontvangen bedankjes 122
Ik had de andere topics nog niet gelezen :blush: Sorry

Maar dat komt wel weer goed tussen deze 2 makkers.

groet
Oenes B)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

NIeuwe ganzerik 10 jaren 8 maanden geleden #24001

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247

AlexW schreef : een dikke basis wil niets zeggen


Ben je nu serieus ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Auk.

NIeuwe ganzerik 10 jaren 8 maanden geleden #24003

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188

Auk schreef :

AlexW schreef : een dikke basis wil niets zeggen


Ben je nu serieus ?


dood serieus.. heb al massa's zogenoemde prebonsai gezien, waarvan mensen denken dat ze er iets van kunnen maken gewoon omdat er een dikke onderstam is...
als alles wat daarboven zit op niets trekt, dan moet alles er af en gewoon weer helemaal opnieuw begonnen worden..

als je daar dan het geduld en de kennis voor hebt, des te beter, en daar gaat het hier trouwens niet over.. maar al te vaak zie je een dikke tak in een pot en denken mensen meteen dat het al iets goed is.. terwijl de dikte van de tak het enige is wat goed is..

gelukkig kan er van deze potentilla's wel wat gemaakt worden vanwege de basis die ze hebben, maar momenteel is dat het enige wat ze hebben, dus zei ik: "ik zie er niets in"

hadden ze een beter stamverloop en takzetting gehad, dan was het mooi materiaal..

al bij al, veel plezier ermee.. en ga het hierbij houden voor er mensen op hun teentjes getrapt worden..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

NIeuwe ganzerik 10 jaren 8 maanden geleden #24004

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188

AlexW schreef :

Auk schreef :

AlexW schreef : een dikke basis wil niets zeggen


Ben je nu serieus ?


dood serieus.. heb al massa's zogenoemde prebonsai gezien, waarvan mensen denken dat ze er iets van kunnen maken gewoon omdat er een dikke onderstam is...
als alles wat daarboven zit op niets trekt, dan moet alles er af en gewoon weer helemaal opnieuw begonnen worden..

als je daar dan het geduld en de kennis voor hebt, des te beter, en daar gaat het hier trouwens niet over en val daar Jelle zeker niet over aan.. ..maar maar al te vaak zie je een dikke tak in een pot en denken mensen meteen dat het al iets goed is.. terwijl de dikte van de tak het enige is wat goed is..

gelukkig kan er van deze potentilla's ooit wel wat gemaakt worden vanwege de basis die ze hebben, maar momenteel is dat het enige wat ze hebben, dus zei ik: "ik zie er niets in"

hadden ze een beter stamverloop en takzetting gehad, dan was het mooi materiaal..

al bij al, veel plezier ermee.. en ga het hierbij houden voor er mensen op hun teentjes getrapt worden..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

NIeuwe ganzerik 10 jaren 8 maanden geleden #24010

  • RiaBronkhorst
  • RiaBronkhorst's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 850
  • Ontvangen bedankjes 147

Heb je geen interesse in een ganzerik :D?

Ik heb er al één een piepkleintje en heb geen plaats voor zo'n grote jongen :dry: , maar dank je voor het aanbod.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

NIeuwe ganzerik 10 jaren 8 maanden geleden #24013

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247

AlexW schreef :

AlexW schreef :

Auk schreef :

AlexW schreef : een dikke basis wil niets zeggen


Ben je nu serieus ?


dood serieus.. h


Eigenaardig. Je schrijft letterlijk dat een dikke basis niks zegt. Je schrijft dus niet dat een dikke, hoge, rechte stam niets zegt, of van een dikke stam zonder tapsheid, of een dikke stam met andere gebreken, of zelfs dat ALLEEN een dikke basis niet voldoende is.

Dan verkoop je naar mijn bescheiden mening onzin.

Let wel - we hebben het over een dikke BASIS - en dat is juist voor de meeste stijlen zeer gewenst.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Auk.

NIeuwe ganzerik 10 jaren 8 maanden geleden #24014

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
ik denk dat je me verkeerd verstaat..

met enkel een dikke stambasis ben je er nog niet, en dat is geen basis tot succes..
deze boompjes hebben een dikkere basis en ouderdom, maar dat is het enige wat ze hebben, en dat wil dus niet zeggen dat je er een mooie bonsai van kan maken.. gewenst of niet.. al de rest wat boven de basis staat is zo goed als onbruikbaar en zou eraf moeten..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren