Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

enkele van mijn bomen/projecten in onywikkeling 7 jaren 11 maanden geleden #50355

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718
Geloof dat vliegenmaden alle organische mest wel lekker vinden. Die zijn niet kieskeurig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

enkele van mijn bomen/projecten in onywikkeling 7 jaren 11 maanden geleden #50372

  • stevens
  • stevens's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 405
  • Ontvangen bedankjes 64
Ik mest met visemulsie,mestkorrels van de plaatselijke bonsai winkel "naargelang de soort boom met hoge of lage MPK waarde"en mijn specialeke:het spoelwater van mijn aquarium filterwatten waneer ik deze uitwas.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

enkele van mijn bomen/projecten in onywikkeling 7 jaren 6 maanden geleden #55177

  • stevens
  • stevens's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 405
  • Ontvangen bedankjes 64
Even een herft tafereeltje van hier op de tafel.
Eerst



eentje van mijn malus die ik uit zaad heb opgekweekt

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by stevens.

enkele van mijn bomen/projecten in onywikkeling 7 jaren 6 maanden geleden #55182

  • DavidRoussel
  • DavidRoussel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1669
  • Ontvangen bedankjes 504
Mooi contrast die rode bladeren met de witte pot!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

enkele van mijn bomen/projecten in onywikkeling 7 jaren 6 maanden geleden #55206

  • BartDeVliegher
  • BartDeVliegher's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 516
  • Ontvangen bedankjes 121
Zalig hé die herfstkleuren. Vandaag reed ik langs een rij eiken waarvan enkele ook aan het verkleuren waren en ik werd op slag gelukkig :woohoo: .

Bij mijn boompjes spijtig genoeg nog niet te veel verkleuring.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

enkele van mijn bomen/projecten in onywikkeling 7 jaren 6 maanden geleden #55211

  • KobusKoops
  • KobusKoops's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 594
  • Ontvangen bedankjes 133

BartDeVliegher schreef : Zalig hé die herfstkleuren. Vandaag reed ik langs een rij eiken waarvan enkele ook aan het verkleuren waren en ik werd op slag gelukkig :woohoo: .

Bij mijn boompjes spijtig genoeg nog niet te veel verkleuring.


Mijn boompjes staan ook nog (bijna) allemaal in het groene blad. Ik ben bang dat als het gaat vriezen, ze er groen van af zullen vallen. Dat ze dus de tijd niet krijgen af te sterven. Zou dit ook negatieve gevolgen hebben voor de boompjes, of maakt het niet uit?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

enkele van mijn bomen/projecten in onywikkeling 7 jaren 6 maanden geleden #55238

  • MoniqueVeltrop
  • MoniqueVeltrop's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 231
  • Ontvangen bedankjes 40

KobusKoops schreef :

BartDeVliegher schreef : Zalig hé die herfstkleuren. Vandaag reed ik langs een rij eiken waarvan enkele ook aan het verkleuren waren en ik werd op slag gelukkig :woohoo: .

Bij mijn boompjes spijtig genoeg nog niet te veel verkleuring.


Mijn boompjes staan ook nog (bijna) allemaal in het groene blad. Ik ben bang dat als het gaat vriezen, ze er groen van af zullen vallen. Dat ze dus de tijd niet krijgen af te sterven. Zou dit ook negatieve gevolgen hebben voor de boompjes, of maakt het niet uit?


Goeie vraag Kobus !
Daar ben ik ook wel benieuwd naar ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

enkele van mijn bomen/projecten in onywikkeling 7 jaren 6 maanden geleden #55240

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718
Bij mij is ook nog alles groen. In de natuur ook. Alleen de hosta's verkleuren al.

Meestal is nachtvorst de trigger voor bladverkleuring en -val... dan gaat het ineens snel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

enkele van mijn bomen/projecten in onywikkeling 7 jaren 6 maanden geleden #55253

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Bladverkleuring is een teken van een boom die in winterrust gaat. Hierbij worden slle bruikbare stoffen uit het blad gehaald, waaronder chlorophyll. Daardoor zie je andere pigmenten weer. Als de boom niet de tijd heeft dat te doen, verliest het dus voedingsstoffen die nuttig zijn voor het volgende jaar.

Gelukkig zijn onzr ben ruim voorzien van mest, en is het geen ramp.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

enkele van mijn bomen/projecten in onywikkeling 7 jaren 6 maanden geleden #55316

  • hercules
  • hercules's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 864
  • Ontvangen bedankjes 56
Ja heel vervelend die vogels zo probeert een fanatieke en slimme reiger al jaren de vis stand in m,n vijver op een zeer laag aantal te houden.
Helaas heb ik de vijver in de tuin van m,n zomerhuisje, en dus heeft de reiger het rijk voor zich alleen.
Immers moet werken en ben er aleen in vrije dagen.
Zelfs gaas en schrik draad wist ie te omzeilen.
Het schijnt dat dit beest een flink imago heeft, vooral bij de vijver houders in het park.Volgens zeggen, maakt hij z,n dagelijkse rondjes bij de vijver eigenaren .Zo zie je maar dat de natuur meestal het laatste woord heeft.
En als tip voor uw probleem [de merels] schaf een kat aan en geef het dier niet te veel te eten.
Bij mij hielp en helpt dat prima.
Er is zelfs geen mus meer in de tuin te vinden.
Overigens heb erg genoten van uw gemaakte foto,s van uw bonsai verzameling,erg mooi en u heeft zeker wel veel talent

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren