In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

acer buergerianum 11 jaren 10 maanden geleden #10046

  • Justin
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 8
  • Ontvangen bedankjes 1
Zaterdag op de Koibeurs in Appeltern heb ik een nieuwe bonsai gekocht in een van de stands. Het is een acer buergerianum op een rots. Zelf vind ik het een pracht exemplaar! De verkoper vertelde mij dat hij nog hier en daar gesnoeid moest worden. Vrijdag gaf hij een cursus waar ik heen ga. Hij vroeg of ik de bonsai dan wilde meenemen om hem daar te snoeien.

Alleen wil ik er niet als een niksnut heen gaan, Heeft iemand wat tips voor de vorming of of het zelfs wel mag gesnoeid worden nu?

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.



Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: acer buergerianum 11 jaren 10 maanden geleden #10057

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
erg leuk boompje!

Mag je hem nu snoeien: Ja, een beetje wel. ik zou geen radicale vormsnoei toepassen.

Waar moet je aan denken? Ik zou kijken naar de groei van dit jaar (Takjes waar bladeren aan zitten) en die terug brengen tot een of twee bladeren nieuwe groei.

Overigens zou je komend winter hier heel veel lol mee kunnen hebben: Qua styling van de boom kan je nog heel veel kanten op. Als je dat wilt doen, zu ik overwegen de boom eigenlijk gewoon door te laten groeien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: acer buergerianum 11 jaren 10 maanden geleden #10059

  • dsdevries
  • dsdevries's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 309
  • Ontvangen bedankjes 102

leatherback schreef : Qua styling van de boom kan je nog heel veel kanten op. Als je dat wilt doen, zu ik overwegen de boom eigenlijk gewoon door te laten groeien.


Helemaal mee eens!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts