In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

zaden planten 11 jaren 10 maanden geleden #10256

  • mauvesarmy
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 11
  • Ontvangen bedankjes 0
hallo, ik heb vandaag(19 juni) zaadjes gepland van uit een dennenappel. zou dat nog gaan? of had ik beter gewacht? ik weet niet welke soorten het zijn. hoelang duurt het voor ze uitkomen normaal? alvast bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: zaden planten 11 jaren 10 maanden geleden #10259

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
heb je dit binnen gedaan? of buiten in de volle grond?
waren het verse zaadjes?
beste is ook dat je te weten komt welke soorten het exact zijn..

beste dat je even googled naar "zaaien van dennen" of zo.
meestal kom je dan ook wel tegen dat je de zaadjes best eerst speciaal "behandelt" en best ook in de lente zaait (hoewel het nu in princiepe ook nog lente is)

voor sommige soorten ligt de kiemtijd tussen de 2 tot 6 weken, bij andere dan weer wat langer

als je binnen zaait in een speciale zaaibak/serre dan zou dit normaal wel moeten lukken.. geen paniek indien je binnen een paar maanden nog geen resultaat zit en de natuur gewoon haar werk laten doen.. in sommige gevallen kan het wel gebeuren dat zaadjes pas een jaartje later "wakker worden" en kiemen..

alles hangt natuurlijk af van soort tot soort, dus beste zou zijn indien je dus de soort te weten komt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: zaden planten 11 jaren 10 maanden geleden #10263

  • mauvesarmy
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 11
  • Ontvangen bedankjes 0
ik heb ze binnen in een zaaibak gezet. het zijn er ongeveer 15 als er daarvan 2a3 uitkomen ben ik al blij. alvast bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: zaden planten 11 jaren 10 maanden geleden #10267

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
gewoon op een zeer verlichte plaats zetten, maar niet in direct zonlicht en steeds zorgen dat de grond vochtig is, maar niet nat..

toch best dat je uitvist welke soort het is.

voor heel wat soorten moet het zaad eerst een hele stratificatie ondergaan. voor sommge kan dit zo eenvoudig zijn als het zaad 12u in een glas water leggen. voor andere soorten kan dat weer gaan tot enkele maanden de ijskast in en nog een hele boel handelingen voor je kan zaaien...

op het internet is wel enorm veel verschillende info te vinden en doen heel veel mensen het op andere manieren..
dus niet alle info is er even betrouwbaar..

ik heb net ook 3 soorten gezaaid dus ben ook in blijde verwachting :p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren