In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

bedraden 11 jaren 9 maanden geleden #11154

  • empero
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 11
  • Ontvangen bedankjes 0
in de bijlage enkele foto's van mijn bonsaiboompje. Hij heeft al een mooie vorm, vind ik zelf dan, ik zie dan ook niet in of bedraden ooit nog nodig zou zijn? Ik heb er ook absoluut geen ervaring mee. Is het bedraden enkel nodig om de bonsai een bepaalde vorm te doen aannemen, of ook om de huidige vorm te kunnen behouden?

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by empero.

Re: bedraden 11 jaren 9 maanden geleden #11156

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
je kan altijd de zijtakken bedraden en zo al die toefjes groen mooi op een horizontaal niveau brengen, maw er mooie plateautjes van maken..
google maar eens wat afbeeldingen van jouw soort boom en kijk naar de gevorderde exemplaren, naar hoe die hun opbouw eruitziet qua loof..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: bedraden 11 jaren 9 maanden geleden #11157

  • ChrisV
  • ChrisV's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1133
  • Ontvangen bedankjes 266
In principe is bedraden bestemd voor beide.
Ten eerste om de takken een bepaalde richting op te dwingen en daarnaast om in die stand te blijven.
Wanneer de tak de gewenste positie heeft aangenomen word het draad verwijderd.