In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Pinus Sylvestris 11 jaren 9 maanden geleden #11207

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
hey,

ik heb vandaag een pinus sylvestris watereri gekocht in het tuincenter hier dichtbij
het is een boompje van een dikke 50cm hoog met redelijk wat vertakkingen.
sommige takken hebben weinig naalden, maar andere hebben redelijk wat naalden en ook wat nieuwe kleine knoppen groen op de stammen..
ik heb deze vooral aangeschaft om een eerste ervaring op te doen met dennen..
de boom ziet er heel gezond uit, heel mooie groen-blauwe kleur van naalden en veel vertakkingen en nieuwe kaarsen van dit jaar.

mijn vraag is nu: hoe extreem kan je bij deze snoeien en vormen op dit moment?
kan ik er bv de hele huidige top afdoen om een nieuwe te creeren?
en kan ik alle loof dat ik niet nodig acht wegsnoeien in 1 beurt?

is er dan veel kans op back-budding?

op gebied van back-budding, om dit te proberen forceren, aangezien de boom heel gezond is, is het dan aangeraden om de groei van dit seizoen terug te snoeien?

ook: ik heb in een boek van Peter Chan gelezen dat bij deze wondpasta niet nodig zou zijn aangezien de wonde meteen beschermt wordt door de hars die de boom afscheidt?

ik heb redelijk veel gelezen over de soort, maar kom toch wel wat tegenstrijdige info tegen en de meeste info gaat allemaal over volwassen exemplaren of yamadori.. wat toch nog wat anders is dan een 5 - 8 jaar oude tuincenter plant..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts