In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Nieuwe boom 11 jaren 9 maanden geleden #11213

  • BomexX
  • BomexX's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 74
  • Ontvangen bedankjes 11
Dit boompje gevonden tussen de struiken bij ons aan de winkel. Ik heb maar in een potje gestoken en nu staat hij bij mij thuis.
na een aantal keren het forum bekeken en gelezen te hebbe denk ik alles goed gedaan te hebben.

Zijn er nog kleine details waar je moet op letten als je zo'n boompje vanuit volle grond in een pot zet?

Grt

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Nieuwe boom 11 jaren 9 maanden geleden #11214

  • Arjen
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 109
  • Ontvangen bedankjes 4
Ik zou sowieso het schaaltje er onderweg halen als hij in potgrond staat, potgrond houd namelijk erg veel vocht vast.
Daarom kan je hem ook beter op een plek zetten waar geen regen komt, zodat je zelf de bewatering kan regelen.

Ook is het verstandig om een boom in de schaduw te zetten wanneer hij net verpot is, ongeveer 2 tot 3 weken lang meende ik.

Wat nog meer ten goede komt voor je boompje is hem gewoon in je tuin in de volle grond zetten, zo zakt het water mooi de grond in en krijg je stukken sneller een mooie dikke stam.
Ik weet alleen niet of het verstandig is om dit nu meteen te gaan doen, aangezien je hem net hebt verpot.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Arjen.

Re: Nieuwe boom 11 jaren 9 maanden geleden #11221

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
als je niet aan de wortels komt kan je deze nu wel me de hele kluit grond in de volle grond zetten..
dit zou ik ook wel doen.. zet dit eikje rustig op een plaatsje in de tuin in volle grond, op een tegel zodat de nebari beter ontwikkeld.. en laat deze daar enkele jaren goed aandikken en elk jaartje eens uitgraven om de wortels wat te snoeien en goed te leggen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts