In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

acer palmatum 10 jaren 9 maanden geleden #23627

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
oke, ben ik toch niet gek of verkeerd ingelicht hierover.
vanaf nu zal ik het dan ook vetmuur ipv sterretjesmos gaan noemen.
met dank aan Ivan !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

acer palmatum 10 jaren 9 maanden geleden #23640

  • dsdevries
  • dsdevries's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 309
  • Ontvangen bedankjes 102
Bovendien, echt mos heeft juist geen wortels, maar is instaat om via de steel en de bladeren rechtstreeks vocht op te nemen. Mos wortelt daarom dus ook zelden diep. Vetmuur daarentegen maakt hele vette kluiten die door je pot heen groeien en veel te veel vocht etc vast houden. Dit is dus zeer schadelijk voor je bomen. Het beste verwijder je dit met een lange pincet zodat je de plant met wortel en al eruit kan trekken.

Het mos dat vol in de zon tussen of op stoeptegels groeit is wel uitermate geschikt om op je bonsai te laten groeien. Dit lijkt in eerste instantie niet zo groen, maar dit komt doordat mensen erover heen lopen. Zodra het in je pot groeit zal het mooi groen worden. Ik pak altijd een paar kluiten en spoel die helemaal schoon van aarde en ongedierte. vervolgens versnipper ik het over de pot. De pot hoeft niet gelijk helemaal vol te liggen. Binnen een jaar zal je een mooi mosbedje hebben. Laat de randen vrij zodat het mos niet de volledige pot afdekt en voorkomt dat er water in je pot kan komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by dsdevries.
Inloggen Registreren
Cron Job Starts