In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Hittegolf 11 jaren 8 maanden geleden #11881

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Wordt mij hier thuis ook altijd toegeroepen. Niet in de zon water geven. Zorg dat de bladeren droog blijven anders verbranden ze! Mijn reactie: Hoeveel bomen staan er buiten met verbrande bladeren? Want het gebeurt zeer vaak dat je een bui hebt en dan weer de zon doorkomt terwijl de planten nat zijn. Het hele "De planten kunnen verbranden" is eigenlijk alleen relevant bij succulenten, omdat het blad zo dik is dat een deel van het blad binnen de brandpuntsafstand van eventuele druppels kan komen.

Ik giet wanneer het uitkomt, ook als dat om 1 uur 's middags in de zon is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Hittegolf 11 jaren 8 maanden geleden #11883

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
mij is steeds verteld geweest dat dit meer te maken had met het feit dat de wortels kunnen beschadigd geraken als ze ineens redelijk vochtig staan en dit vocht begint op te warmen en te verdampen.. :/

ik weet niet wat daar van juist is, waarschijnlijk is het maar een fabeltje, maar toch hou ik daar rekening mee.. vreemd toch :p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Hittegolf 11 jaren 8 maanden geleden #11884

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
tsja.. Zou wel onhandig zijn van de antuur. Dat planten niet tegen een regenbui kunnen bij warm weer...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Hittegolf 11 jaren 8 maanden geleden #11891

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
dat is waar.. maar aan de andere kant regent het ook nooit in volle zon en is er dus meestal wolk-schaduw net voor, tijdens en net na de bui en koelt het door de bui ook wel een beetje af..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Hittegolf 11 jaren 8 maanden geleden #11894

  • Eelco
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 164
  • Ontvangen bedankjes 13
De bladeren niet idd, maar de grond kan toch wel gewoon? Doe het eigenlijk zelf toch altijd 's avonds, maargoed...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Hittegolf 11 jaren 8 maanden geleden #11914

  • alpine
  • alpine's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 486
  • Ontvangen bedankjes 84
Alex,ik benevel mijn pinussen verschillende malen in volle en tot nu geen problemen, ik doe dit zelf op aanraden van mijn bonsaileraar. Wat loofbomen betreft als je water geeft kan dat ook geen kwaad,geen vloeibare mest geven op een droog oppervlak, dan is de kans groot op verbranding
Als je op loofbomen gaat benevelen en ze staan in de zon kan dat normaal ook geen kwaad als het geen wind is. Ik heb de uitleg in één van mijn cursussen staan zal eens kijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Hittegolf 11 jaren 8 maanden geleden #11925

  • YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 169
Geef nu de grote bomen 's avonds als het wat is afgekoeld water en 's ochtens nog een keer de accentjes en kleine bomen of bomen in platte schalen waar de grond snel uitdroogt. 's avonds als de schemering valt benevel ik ook alle bomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts