In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Is het noodzakkelijk om mijn bonsai te overwintere 11 jaren 6 maanden geleden #13050

  • YACK
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 72
  • Ontvangen bedankjes 4
Is het noodzakkelijk om mijn bonsai (Ulmus parviolia(binnen en buitenboom)) te laten overwinteren? Kan ik het niet gewoon een jaartje overslaan ? of isie dan uit zijn ritme van De 4 seizoenen? Wil hem (als het kan) De winter binnen houden en hem nieuwe knoppen enso laten aanmaken. Heb hem gisteren zwaar gesnoeid daarmee. Hij is wel al bemest geweest met hogeren K waarden en lagere N waarden. Dat het de boom uitput dat begrijp ik. Als het mogelijk is zou ik hem dan naar binnen halen en meteen verpotten. Ois dit te snel?


alvast bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Is het noodzakkelijk om mijn bonsai te overwintere 11 jaren 6 maanden geleden #13052

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
Ook al staat een boom binnen, dan nog gaan ze wat in rust (kortere dagen/minder licht etc).
Persoonlijk verpot ik loofbomen enkel in het voorjaar, maar ik ken verhalen van mensen die het hele jaar rond wel (nood)verpottingen hebben gedaan met succes. Nazorg is echter heeel belangrijk hierbij. (evenals bij alle ingrepen aan onze bomen)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Is het noodzakkelijk om mijn bonsai te overwintere 11 jaren 6 maanden geleden #13053

  • jeroen03
  • jeroen03's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 325
  • Ontvangen bedankjes 35
kan niet met zekerheid zeggen, maar ulmus is een bladverliezende soort dus veronderstel ik dat die nood heeft aan een overwintering. waar de boom origineel van afkomst is overwintert die toch ook.

volgens mij geen zo een goed idee om deze nog te snoeien, dus nu zeker goed beschermen tegen wind, water en koude alhoewel het nu nog niet zo koud is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Is het noodzakkelijk om mijn bonsai te overwintere 11 jaren 6 maanden geleden #13054

  • jeroen03
  • jeroen03's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 325
  • Ontvangen bedankjes 35
haha fastest reply ever! ^^

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Is het noodzakkelijk om mijn bonsai te overwintere 11 jaren 6 maanden geleden #13055

  • YACK
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 72
  • Ontvangen bedankjes 4
mij werk gezegd dat ik deze nog mat gemak kon sneoein en dat het er nu de tijd voor is dusja :s

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Is het noodzakkelijk om mijn bonsai te overwintere 11 jaren 6 maanden geleden #13061

  • alpine
  • alpine's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 486
  • Ontvangen bedankjes 84
snoeien doet groeien wordt gezegd in de volksmond en dat nieuw groeisel heeft de tijd niet meer om voldoende af te harden. met als risico dat de hele tak afsterft als het vroeg zou beginnen vriezen. Mijn Ulmussen blijven buiten , als het te koud wordt gaan ze in de koude serre,. Bij temperaturen van minder dan - 10 zal ik ze ook beschermen in de kuode serre.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts