In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Carmona, verpotten, bewateren, mesten. 11 jaren 4 maanden geleden #14589

  • Tastybonsai
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 34
  • Ontvangen bedankjes 1
Hallo Bonsaiempire

Pas geleden heb ik een bonsai gekocht van de Ranzijn.
Het bonsaiboompje is 27cm hoog (gemeten vanaf de grond).

Ik besproei nu het boompje om de 2 dagen en bewater heb als de mest niet meer vochtig is. mijn vraag was hoe vochtig moet eigenlijk deze mest zijn?

Ik had op deze site ook nog mest gevonden: vaste bonsai mest mix (lente)
is deze mest ook geschikt voor mijn bonsai? zo niet welke mest is wel geschikt?

Nu wil ik graag deze bonsai gaan verpotten begin van de lente, is dit de goede tijd? moet ik daar ook draad voor hebben? zag op veel video's op youtube dat ze een matje hebben met daaraan 2 draadjes om die om de bonsai heen te leggen zodat de bonsai vast staat en de wortelen niet omhoog groeien. Bij het verpotten moet ik dan ook een deel wortelen verknippen?

Verder zocht ik nog een leuk potje, zoek een betrouwbare site.

Hoopte er zo een beetje uit te komen :)

Alvast bedankt!

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Carmona, verpotten, bewateren, mesten. 11 jaren 3 maanden geleden #15333

  • Shakudo
  • Shakudo's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 66
  • Ontvangen bedankjes 3
Hallo! Wat een leuk boompje heb je!
Ik ben ook net pas begonnen. En Carmona is ook mijn eerste boompje. Wat bewateren doe ik het ook zo, je voelt aan de grond en als die enig uitgedroogd is krijgt het boompje water. Dus echt matig vochtig. Soms is dat om de dag soms om de twee dagen. Wat ik gelezen heb kun je Carmona goed in vorm houden met snoeien en hoef je niet perse te bedraden. Maar ligt er ook aan hoe je wilt dat ie eruit komt te zien. Ik las ook dat gewone bonsai mest ( vloeibaar ) prima is. Ik ken je merk zelf niet maar misschien is met een kleine pot vloeibaar bemesten makkelijker??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Shakudo.

Carmona, verpotten, bewateren, mesten. 11 jaren 3 maanden geleden #15348

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
je mag eender welke binnen bonsai eender wanneer verpotten in een jaar omdat deze wortels na de snoei niet kunnen bevriezen omdat hij binnen staat.
men kan wel zegge van niet in de zomer, maar ik vind dit onzin omdat een binnen bonsai het hele jaar door in een groei zit,of het nu een lichte is in de winter of een hevige in de zomer.

ik zelf heb 2 binnen bonsai( ulmus en buxus hirlandi) deze 2 heb ik in het midden van de zomer gekocht en onmiddelijk verpot. en ze doen het nog steeds super.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren