In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Kelder 11 jaren 3 maanden geleden #15263

  • YACK
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 72
  • Ontvangen bedankjes 4
Mijn ulmus parvifolia staat nu in de kelder. Tijdens de eerste vorst periode had ik hem buiten beschermd laten staan maar aangezien hij nu al knoppen aan het aanmaken was leek het me niet volkomen veilig om hem nu buiten te laten.

Ik was van plan om hem 's avonds in de kelder te zetten, daar is het altijd rond de 13 graden (IS DIT TEVEEL?) en hem overdag dan gewoon weer naar buiten te halen maar wel te beschermen.

Op het forum heb ik zelf al gezocht naar informatie en het lijkt me mogelijk. De enige twijfel bedraagt de temperatuur in de kelder.

alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kelder 11 jaren 3 maanden geleden #15264

  • mighty mouse
  • mighty mouse's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 314
  • Ontvangen bedankjes 78
als het volgende week tijdens de dag 0 graden is en je hem 's nachts in de kelder gaat zetten bij 13 graden is dit een redelijk groot verschil volgens mij.
heb je geen enkele plaats waar je hem juist boven het vriespunt kan zetten?rond de 5 graden is meer dan voldoende volgens mij.
Zolang hij geen blad heeft is het ook niet echt belangrijk of hij licht krijgt of niet.
Anders denk ik dat je hem beter in de kelder kan laten staan zolang er voldoende verluchting is,dit gaat natuurlijk wel als gevolg hebben dat hij bij die hogere temperatuur sneller gaat uitschieten...
De volgende gebruiker (s) zei dank u: YACK

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kelder 11 jaren 3 maanden geleden #15265

  • YACK
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 72
  • Ontvangen bedankjes 4
rond dd 9 graden is mijn maximum. Dit verkrijg ik als ik de garagepoort openlaat staan maar 's avonds is dat niet altijd even veilig. Dus jij raad me aan om hem gedurende deze vorstperiode gewoon in de kelder te laten staan?

Dank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kelder 11 jaren 3 maanden geleden #15267

  • mighty mouse
  • mighty mouse's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 314
  • Ontvangen bedankjes 78
ja,ik persoonlijk zou dat doen,mits hij nu al in knop staat is hij redelijk kwetsbaar en gaat vrieskoude echt niet goed doen...
dan kan je hem beter te warm dan te koud zetten.
maar dat is mijn mening he,misschien kan je het nog eens vragen aan de andere forumleden...
De volgende gebruiker (s) zei dank u: YACK

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kelder 11 jaren 3 maanden geleden #15268

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Lastige situatie.. Buiten wordt het waarschijnlijk te koud voor deze plant; Ik hoor -7 's nachts langs komen. Maar 's nachts in de kelder en overdag buiten is vragen om problemen. Dan gooi je de boom continu in de vorst en dan weer in e 13 graden. Beter om de plant ergens te laten staan waar de temp wat stabieler is. Heb je geen schuur oid? Kwetsbare bomen gaan bij mij een oud schuurtje in waar de temperatuur niet zo hard daalt 's nachts, en de bomen geen wind vangen.

In de kelder kan hij gaan schieten, vormt dan lange slappe takken. Met pech heb je geen daglicht in de kelder. Hij ontwaakt compleet en dan moet je hem de komende 2 maanden binnen houden. Bij 13 graden gaat hij als een gek uitlopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren