In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Series's Foetida 11 jaren 3 maanden geleden #15616

  • Shakudo
  • Shakudo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 66
  • Ontvangen bedankjes 3
Hallo,

Zoals sommige al misschien gelezen hebben bij m'n voorsteltopic, ben ik afgelopen December begonnen met Bonsai. Ik heb drie boompjes uitgekozen om mee te starten.
Met de Carmona en Ficus gaat het best goed vind ik, maar met de Serissa Foetida minder.

Het boompje gooit veel blad af en blijft dit doen. Toch probeert het zichzelf te herstellen. Het blijft nieuwe scheuten maken maar ik vind de nieuw scheuten er niet zo sterk uitzien.

De Serissa staat naast de Bonsai die het wel goed doen, en ik geef hem op dezelfde manier water als de anderen, namelijk, voelen aan de grond. En indien droog, bewateren. Dit verschilt soms, dan om de dag en dan om de twee dagen.De grond wordt alleen snel keihard vind ik.

Ik vind ook dat het wortelstelsel en een beetje bruin uitziet. Dus misschien toch teveel water?
Tips en adviezen zijn welkom....


:)


Gr. Joey

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Shakudo.

Series's Foetida 11 jaren 3 maanden geleden #15621

  • dsdevries
  • dsdevries's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 309
  • Ontvangen bedankjes 102

Shakudo schreef : Ik vind ook dat het wortelstelsel en een beetje bruin uitziet. Dus misschien toch teveel water?


Euhm, veel te veel water! De grond op de foto is kletsnat. Dit is niet de bedoeling. De grond hoort aan te voelen als een fijne cake. niet te droog, niet te nat. Wellicht kan je hem verpotten op een mix van 1 deel kiryu en 2 delen akadama. Dan wordt water geven een stuk eenvoudiger.
Verder denk ik dat je boompje een beetje te weinig zonlicht krijgt aan de lange internodiën te zien. Ik zou hem verplaatsen naar een plekje dichter aan het raam, maar niet boven een radiator.
groet,

Daan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Series's Foetida 11 jaren 3 maanden geleden #15630

  • Shakudo
  • Shakudo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 66
  • Ontvangen bedankjes 3
Daan bedankt voor je reactie :)

Hij heeft gisteren water gehad en die foto's zijn van vandaag.
Hij is niet kletsnat. Ik weet dat hij niet doorweekt mag zijn en hij krijgt om de 1 à 2 dagen water. Dus misschien moet ik hem meer uit laten drogen?

En net zoals de rest staat hij op een plank vlakbij een raam.
Verpotten is voor een beginner zoals ik nog nieuw toevallig weet ik wat akadema is maar de rest ben ik nog aan het leren ;)

Groetjes Joey

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Shakudo.

Series's Foetida 11 jaren 3 maanden geleden #15633

  • mighty mouse
  • mighty mouse's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 314
  • Ontvangen bedankjes 78
je moet een serissa zeker niet te warm zetten,de mijne staat voor de moment boven op zolder(onverwarmt) en daar is ie vrolijk aan het groeien,vanaf het terug een graad of 10 buiten blijft gaat ie bij mij terug naar buiten.
als ie nu boven staat geef ik hem maar 1 keer in de twee weken water.meer heeft ie daar niet nodig.
vorig jaar is hij in de veranda blijven staan maar daar is het toen net onder het vriespunt geweest en heeft ie wel veel last van gehad,maar hij heeft het wel overleefd!
het is maar om aan te tonen dat het best sterke plantjes zijn en dat je ze zeker niet te warm moet zetten.
het enige wat hij echt nodig heeft is heel veel licht.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Shakudo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Series's Foetida 11 jaren 3 maanden geleden #15634

  • Shakudo
  • Shakudo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 66
  • Ontvangen bedankjes 3
Bedankt voor de tips!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Series's Foetida 11 jaren 2 maanden geleden #16539

  • Shakudo
  • Shakudo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 66
  • Ontvangen bedankjes 3
De Serissa Foetida ging heel slecht. Heb ik toen op advies van hier voor het raam gezet.
Knapt nu rustig aan op!!' Zodra het weer goed in het loof zit ga ik vanaf Maart bemesten.
Dan zal ik ook weer een foto posten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Shakudo.
  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts