In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Beginner: Ligustrum startpakket en vraagjes. 11 jaren 3 maanden geleden #15777

  • Nath
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo!

Ik zit al goed een half jaar er aan te denken om een bonsai te kopen. Na tuincentra's te hebben afgestruind heb ik er toch voor gekozen, na wat lezen op internet, om er zelf eentje te groeien. Dit probeer ik dus vanuit een startpakket.

Om even helemaal duidelijk te zijn en hem niet helemaal te verpesten heb ik de volgende vragen:
- hoe kan ik het beste zorgen dat ik een dikke stam krijg? Ik heb gelezen dat ik de lagere takken moest laten zitten? Verder heeft het snoeien van wortels die naar beneden groeien ook invloed op de dikte van een wortelhals? Mooie dikke wortelhals vind ik wel erg mooi.
- kan ik hem al gelijk beginnen met ompotten, bedraden of snoeien? Ik wil graag een moyogi-vorm of is het slimmer hem eerst even te laten groeien? Ook om onder een dikke stam te creëren?
- wat ik eerder al zei: een moyogi lijkt me heel erg mooi of is het in eerste instantie slimmer om een bezemsteel-vorm er van te maken (vind ik tevens ook erg mooi)? En bij een volgend boompje een andere vorm proberen?

Ben erg benieuwd!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Beginner: Ligustrum startpakket en vraagjes. 11 jaren 3 maanden geleden #15779

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Dag Nath,

Er zijn vele wegen die naar rome leiden. Lees er even over: tuinhoekje.nl/bonsai/mooie-bonsai-stammen-kweken/

Wortels snoeien doe je om een mooie wortelhals te creeren. Een goede methode is om de plant met de ondergan van de stam op een blokkeren medium zoals een tegel te zetten. Zo kunnen de wortels alleen zijdelings weggroeien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren