In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Shito/mame bonsai 11 jaren 1 maand geleden #17054

  • Jeffrey van de pol
  • Jeffrey van de pol's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 439
  • Ontvangen bedankjes 58
Ook ik ben dit weekeind bij Lodder geweest, ik heb daar enkele mame potjes aangeschaft en wilde me eens gaan verdiepen in mame of shito bonsai.
Zijn er hier die ervaring me hebben en welke plantjes an ik hiervoor het beste gebruiken.
Alle info is welkom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Shito/mame bonsai 11 jaren 1 maand geleden #17057

  • YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 169
Opzich kan je hiervoor de meeste soorten wel gebruiken. Hou er wel rekening mee dat de bladeren t.o.v. de boom in verhouding moet kloppen. Cotoneaster, acer, juniperus e.d. zie je wel als mame. In Japan zie je ook veel vruchtdragende bomen als mame gebruikt worden. Boomsoorten met grotere bladeren zoals fagus zie je bijvoorbeeld weer minder doordat je daar amper een goede verhouding tussen loof- en boomgrootte kan krijgen.

Ik heb zelf alleen ervaring met shohin-formaat of groter. Zoek anders op google afbeeldingen mame/shito bonsai. Kan je een beetje inspiratie opdoen en zien wat voor soorten er gebruikt worden.


Edit: Mame potjes zijn ook erg verslavend om te sparen. Daar heb ik dan wel eigen ervaringen mee. Zijn vaak niet zo duur en zijn toch oh zo leuk :side:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by YouriVanPinxteren.
  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts