In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Wat voor soort Bonsai 11 jaren 1 maand geleden #17850

  • dvanm
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Na al wat redelijk veel informatie over bonsai boompjes gevonden te hebben op internet heb ik vanmiddag er eentje gekocht hier bij het plaatselijke tuincentrum. Gewoon om eens te proberen. Kan iemand mij vertellen wat voor boompje het precies is?

De mevrouw in de winkel zei dat het een bonsai voor binnen is en alvast de lange stengels met blaadjes er af kan halen. Verder heb ik er nog niet veel mee gedaan. Ik wil eigenlijk meteen beginnen met de kleine takjes te bedraden om zo de boom in een mooie vorm te laten groeien, is dit verstandig?

Ik heb het boompje binnen staan waar hij overdag van drie kanten zonlicht krijgt met een normale kamertemperatuur. Zoals ik gelezen heb is dit goed of moet ik een andere plek in huis kiezen?

Het water geven van de boom weet ik wel, dat heb ik hier al uitvoerig gelezen. Alleen als ik het boompje wil bemesten wat is verstandig? in welke hoeveelheden en wat voor soort mest kan ik het beste gebruiken?

Ik vindt het boompje nu nog wat klein en wil hem graag snel zien groeien. Is overpotten dan verstandig of moet ik hier mee wachten?

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wat voor soort Bonsai 11 jaren 1 maand geleden #17851

  • Dicky
  • Dicky's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 209
  • Ontvangen bedankjes 40

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wat voor soort Bonsai 11 jaren 1 maand geleden #17852

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
welkom.

dit is inderdaad een Ulmus Parvifolia

voor het boompje lijkt me dit het beste van deze meteen te verpotten en deze in een goede Akadama mix te zetten.. de mijne staat zelfs in pure akadama.
de grond waar die tuincenter malsai staan is niet echt aangeraden om in te blijven staan. dit is meestal een heel vettige dichte potgrond die voor transport uit china gebruikt wordt.

je kan ook wel wat bedraden, zoals bv de 2de rechtse tak die zo enorm naar beneden gaat. best kan je met deze plateau's maken.. daar vindt je wel voldoende voorbeelden van op het wereldwijde web.. maar lees je genoeg in hoe je exact moet bedraden en doet dit enkel met het juiste soort draad.

best kijk je even op de shop van deze site om je wat materiaal aan te schaffen. (akadama, schaartje, draad,...)

bemesten zou ik dus nog even mee wachten tot minstens 2-3 weken na de verpotting.

en als je nog vragen hebt, aarzel dan niet om te vragen.

veel plezier ermee

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wat voor soort Bonsai 11 jaren 1 maand geleden #17853

  • dvanm
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Bedankt voor je reactie, De 2de tak naar rechts wil ik ook graag buigen, maar moet ik de draad om het blad heen bedraden of blaadjes wegsnoeien? Wat bedoel je met plateau's?

Het boompje staat nu in een bakje van 14 bij 10 cm. Wat raden jullie aan om in wat voor grootte bak het boompje over te potten?

En bij het overpotten moet ik ervoor zorgen dat de wortels niet beschadigen, hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wat voor soort Bonsai 11 jaren 1 maand geleden #17856

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
veel antwoorden hiervoor kan je vinden op deze site.. kijk eventjes bovenaan in het menu onder "verzorgen" en "vormen"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts