In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

wat vind jij een mooie boom plaats hier je afb 11 jaren 2 dagen geleden #19170

  • RiaBronkhorst
  • RiaBronkhorst's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 850
  • Ontvangen bedankjes 147
Lb dank je wel en mooie link die je mee stuurde

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

wat vind jij een mooie boom plaats hier je afb 10 jaren 11 maanden geleden #20236

  • Naky
  • Naky's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 49
  • Ontvangen bedankjes 8
Ik heb een lichte voorkeur voor 'fragiele' bomen. Die zijn op een bepaalde manier heel indrukwekkend. Deze vind ik bijvoorbeeld echt prachtig. Het is een foto van een foto dus niet super kwaliteit helaas.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

wat vind jij een mooie boom plaats hier je afb 10 jaren 11 maanden geleden #20240

  • Ryo
  • Ryo's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 212
  • Ontvangen bedankjes 13
ik teken voor alle drie de bomen hier, man kan er wel van genieten.. vooral de acer is toch echt wel iets wat ik graag zou willen hebben...

helaas heb ik niks meer staan (zit net weer in de bonsai wereld) heb dit staan wat ik eerst maar een tijd laat groeien..
(let niet op de schaal) ben al met spoed opzoek naar een andere aangezien ik me ovale geglazuurde lichte blauwe schaal in 4 stukken heb getoverd :(

moet echt eens even een leuk boompje vinden voor een niet al te gek bedrag dat ik eens even goed kan oefenen met wat snoei/vorm technieken want met onderstaande kan ik nog weinig.



voorbeeld van een boom die ik echt geweldig vind



ook kan ik altijd wel genieten om een mooie bos beplanting of rots beplanting te zien... maargoed voordat ik zover ben of zoiets in me bezit heb :blink:

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Mazzel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

wat vind jij een mooie boom plaats hier je afb 10 jaren 11 maanden geleden #20245

  • Naky
  • Naky's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 49
  • Ontvangen bedankjes 8
Hihi! De Ovenschaal-Acer! Wel leuk materiaal!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

wat vind jij een mooie boom plaats hier je afb 10 jaren 11 maanden geleden #20247

  • Ryo
  • Ryo's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 212
  • Ontvangen bedankjes 13
hahah ja praat me er niet van, kreeg ik een echt super schaal (kan de oude fotos zo snel niet vinden) van een collega van mijn vaders werk die met de hele bonsai handel was gestopt pakte ik hem uit de schuur om hem eens ff in de "zon" te zetten gaat het allemaal weer niet zoals ik wil en voor ik het wist KNAP schaal gesloopt... kon wel janken op dat moment maar was maa wat blij dat me "boom" geen schade heeft opgelopen (zowel niet aan de wortels als de boom zelf) dus nu maar met genoeg schaamte snel opzoek naar een schaal.... want dit kan zo echt niet ! (en me moeder is ook op het punt om me aan te vallen :P )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

wat vind jij een mooie boom plaats hier je afb 10 jaren 11 maanden geleden #20251

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188

Ryo schreef : hahah ja praat me er niet van, kreeg ik een echt super schaal (kan de oude fotos zo snel niet vinden) van een collega van mijn vaders werk die met de hele bonsai handel was gestopt pakte ik hem uit de schuur om hem eens ff in de "zon" te zetten gaat het allemaal weer niet zoals ik wil en voor ik het wist KNAP schaal gesloopt... kon wel janken op dat moment maar was maa wat blij dat me "boom" geen schade heeft opgelopen (zowel niet aan de wortels als de boom zelf) dus nu maar met genoeg schaamte snel opzoek naar een schaal.... want dit kan zo echt niet ! (en me moeder is ook op het punt om me aan te vallen :P )


bonsai.de
en de levering heb je binnen de paar dagen.. staan wel wat leuke schalen op in naar mijn mening geen eens zo duur..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

wat vind jij een mooie boom plaats hier je afb 10 jaren 11 maanden geleden #20259

  • Reddevil
  • Reddevil's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 277
  • Ontvangen bedankjes 78
Goeie tip Alex, prijs valt inderdaad mee bij bonsai.de.
Ik zag dat ze meer schalen hebben dan de meeste (internet)winkels in Nederland.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

wat vind jij een mooie boom plaats hier je afb 10 jaren 11 maanden geleden #20266

  • Ryo
  • Ryo's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 212
  • Ontvangen bedankjes 13
ik zal het eens even bekijken, bedankt voor de tip in ieder geval !
heb me moeder al even gek gemaakt door te zeggen dat de cakevorm ook zolang wel kan... ik kreeg nog net geen koekenpan voor me hoofd :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren