In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Azalea op het oog 10 jaren 11 maanden geleden #20514

  • Ryo
  • Ryo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 212
  • Ontvangen bedankjes 13
tuincentrum materiaal wil ik ook gaan opzoeken/kopen maar daarnaast zou ik graag 1 of 2 "simpele" boompjes willen waar ik ook wat dingen op kan oefenen zo kan ik een beetje van alles aanpakken.

ik zag toevallig net je lodder aankoop voorbij komen, beste boom !
zou graag nog eens langsgaan bij lodder maar met het OV is het nogal een gestoei laat staan als je wat leuks ziet en koopt.

ik zit al z'n beetje de hele dag te kijken naar wat bonsai boompjes op lodder / bonsai.de tot zo rond de 50,- maar in dit geval is het door het bos zie ik de bomen niet meer (lees er is zoveel :P)
qua eigenschappen snap ik dat je een beetje op een mooie stam moet letten, genoeg materiaal aan takken is meestal wel beter ? aangezien je altijd dingen kan weghalen...

wat raad je aan qua boompjes, heb je misschien voorbeelden of linkjes naar bepaalde boompjes met een kleine uitleg waarom die interessant zijn...
zou er gigantisch veel van opsteken want zoals het er nu uitziet blijf ik maar aan het twijfelen en rondkijken...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Azalea op het oog 10 jaren 11 maanden geleden #20518

  • ChrisV
  • ChrisV's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1133
  • Ontvangen bedankjes 266
Bijgevoegd wat foto's van boompjes die ik vorig jaar uit tuincentrum materiaal heb gemaakt. Zoals ik al zei de perfecte manier om dingen te proberen.

Verder over pre bonsai etc. Eerst moet je nagaan bij jezelf wat je mooi vind, en wat je kunnen is. Zo kan je tussen al die bomen redelijk makkelijk je weg vinden naar iets leuks.

Loofbomen zoals acers beuken enz zijn erg leuk en groeien snel larixjes zijn er veel en goedkoop noem maar op maar bedraden is niet zo handig rond deze tijd. dus als je dat wilt doen moet je even wachten tot ze kaal zijn.
Zoals ik al zei juniperus is erg makkelijk en leuk met wat snoei en plukwerk lijkt het al snel op een interessant boompje.
Pinussen zou ik met rust laten is een aparte tak van sport.

Kijk gewoon wat je er mooi uit vind zien stammetjes bij goedkopere bonsai zijn over het algemeen nog niet heel belangrijk tenzij ze een mooie wortelvoet hebben of een interessante vorm.
Takzetting is belangrijk als je een duidelijk toekomstbeeld kan schetsen maar als je gewoon wat wil proberen enz gewoon een mooi vol boompje kiezen kan je ook nog eens wat wegsnoeien.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Oscar, Tiger313

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren