In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

urban yamadori meidoorn lijkt te sterven.. 10 jaren 10 maanden geleden #22007

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

dsdevries schreef : Daar zeg je het zelf al. Deze boom is ten eerste niet uit de bergen gehaald. En is al helemaal nog niet gevormd door tijd en natuur.


Persoonlijk ben ik het helemaal met je eens. Een Yamadori heeft bepaalde characteristieken waardoor het anders is dan de eerste de beste tuinplant.

Het is echter wel een discussie die je kan blijven houden op het web. Ook het gebuik voan de term nebari, om het moment dat je een 2 jaar oude stek voor je ehbt ed. is niet passend bij het idee achter dergelijke termen. Helaas worden een boel termen vertaald, waarbij het doel van de term verloren gaat. Yamadori heb ik ook wel vertaald gezien als 'uit de natuur genomen'. En Bonsai wordt wel vertaald als 'boom in een schaal'. En hoewel bijna iedereen wil toegeven dat niet elke boom in een schaal een bonsai moet heten, is dat met zaken als Yamadori soms wat lastig aan de man te krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

urban yamadori meidoorn lijkt te sterven.. 10 jaren 10 maanden geleden #22014

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
gewoon in de tuin laten staan en afwachten tot volgende lente..

ik had vorig jaar een meidoorn gekocht voor in de tuin en tegen half zomer had hij bijna geen loof meer.. nu staat ie bomvol

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren