In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

nieuw in de bonsai wereld 10 jaren 10 maanden geleden #22718

  • smurfke
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
hallo iedereen,

ik heb bonsai boompjes altijd heel erg mooi gevonden en heb nu onlangs besloten om er zelf ééntje te maken. Ik heb een Japanse esdoorn gekocht van ongeveer een 30 cm groot. Ik heb al heel wat opzoekwerk gedaan maar er staat zoveel informatie op de website dat ik nog steeds niet goed weet hoe er aan beginnen. Kan ik de boom best eerst in volle grond of een pot zetten om wat te laten dikken? Of al meteen in een bonsai schaal? Snoeien kan ik best mee wachten tot volgende lente niet?

groeten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuw in de bonsai wereld 10 jaren 10 maanden geleden #22723

  • GiovanniKooreman
  • GiovanniKooreman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1038
  • Ontvangen bedankjes 146
Ik en vele andere zouden hem in de volle grond plaatsen met een platte steen eronder. Ik heb hier nog een handige link voor je voor het opkweken van de stam. tuinhoekje.nl/bonsai/mooie-bonsai-stammen-kweken/ (met dank aan lb) ;) :) Gr bonsai1.2

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuw in de bonsai wereld 10 jaren 10 maanden geleden #22724

  • smurfke
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
ja ik dacht het dus al :cheer: alvast bedankt voor de link, is heel interessant. ik ga eerst wat experimenteren met de Japanse esdoorn en wat coniferen. hopelijk lukt dat goed en kan ik andere boomsoorten gaan proberen. zoveel mooie bomen om bonsai van te maken dat ik niet meer weet welke kiezen :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren