In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Wat is dit voor een type boom 10 jaren 10 maanden geleden #22875

  • dsdevries
  • dsdevries's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 309
  • Ontvangen bedankjes 102
Vraagje, hoeveel uren zon heb je op dat balkon? Staat hij op het noorden, oosten, zuiden of westen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wat is dit voor een type boom 10 jaren 10 maanden geleden #22879

  • Eddy10
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 5
  • Ontvangen bedankjes 0
Balkon op het oosten, tot een ongeveer 13.00 zon,moet ik hem wel hoog zetten, want het is een stenen muur als afscheiding, maar kan 's-middags ook naar andere zijde verhuizen want dan hebben we vanaf 13.00 uur zon, alleen dat is dan een open balkon met reling en spijlen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wat is dit voor een type boom 10 jaren 10 maanden geleden #22981

  • dsdevries
  • dsdevries's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 309
  • Ontvangen bedankjes 102
Tot 1 uur zon en daarna vol schaduw is wel wat weinig voor bonsai. Een aantal zal het wel kunnen overleven, maar vooral voor de lichtbehoevende bomen is dat veel te weinig. Als ik jou was zal ik overwegen de bomen op een lichtere plek te zetten waar ze op zijn minst tot een uur of 3 zon hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wat is dit voor een type boom 10 jaren 10 maanden geleden #22982

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

dsdevries schreef : Tot 1 uur zon en daarna vol schaduw is wel wat weinig voor bonsai. Een aantal zal het wel kunnen overleven, maar vooral voor de lichtbehoevende bomen is dat veel te weinig. Als ik jou was zal ik overwegen de bomen op een lichtere plek te zetten waar ze op zijn minst tot een uur of 3 zon hebben.


Bij mij staan de bomen in pot in principe ook tegen een muur op het oosten. Denk niet dat deze meer licht krijgen. Alleen de naaldbomen staan zonniger.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wat is dit voor een type boom 10 jaren 10 maanden geleden #22987

  • Eddy10
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 5
  • Ontvangen bedankjes 0
@dsdevries, naar aanleiding van jouw vraag heb ik wat literatuur gelezen hierover en ervoor gezorgd dat ze hoger staan en daardoor langer in de zon staan, het scheelt ongeveer een uurtje. Mocht het inderdaad echt langer moeten, maar ook ervaring zal dit wel leren, vind ik er wel een oplossing voor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts