In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Boom gekregen 10 jaren 8 maanden geleden #24854

  • een gratis gebruikersnaam
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi allemaal!
Ik heb van iemand een boom gekregen, welke hem niet helemaal goed verzorgd heeft. Deze is dus flink verzwakt,
Ik heb geen verstand van plantverzorgen, en ben een leek.
Ik heb mezelf een beetje bijgelezen, over wat bonsai inhoudt, in de hoop dat deze boom nog te redden valt.
Nu weet ik dat de stijl moyogi is, en als ik er zo naar kijk is het best een mooi gevormde boom.
Mijn vraag is wat is op dit moment het beste om te doen? Kan ik beter zo snel mogelijk opnieuw potten met goed bemeste grond? Moet ik de boom snoeien?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Boom gekregen 10 jaren 8 maanden geleden #24857

  • een gratis gebruikersnaam
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
De foto's vergeten te uploaden,


Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Boom gekregen 10 jaren 8 maanden geleden #24860

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247

een gratis gebruikersnaam schreef : Nu weet ik dat de stijl moyogi is
als ik er zo naar kijk is het best een mooi gevormde boom


Je kunt bij deze boom eigenlijk nauwelijks van een ontwerp, laat staan van een stijl spreken. Ik vind 't nogal een chaos.

Mijn vraag is wat is op dit moment het beste om te doen? Kan ik beter zo snel mogelijk opnieuw potten met goed bemeste grond? Moet ik de boom snoeien?


De boom ziet er echt bijzonder slecht uit en deze is naar mijn mening niet meer te redden. De grond ziet er erg nat uit, laat waarschijnlijk geen water of lucht meer door, en ik denk dat de wortels al weggerot zijn.

Niet alleen de verdroogde en afgevallen blaadjes, maar ook de grond met groene aanslag (alg?), de witte aanslag op de pot en zo te zien ook op de boom zelf zijn slechte tekenen. Wat is die witte aanslag? Kalk? Die zwart-bruine vlekken onder op de stam, is dat aan het rotten?

Zit er nog leven in de takjes zonder bladeren of zijn die al uitgedroogd en broos?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Auk.

Boom gekregen 10 jaren 8 maanden geleden #24863

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Het lijkt me een chinese olm, ulmus parviflora. Heb je een tuin? Plaats hem een beetje beschut met ochtend en/of middag zon in de volle grond. Daar geef ik de plant de beste kans om te redden wat er te redden is. Dan kan je in het voorjaar gaan kijken hoe je hem weer in een pot krijgt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Shakudo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts