In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Boom gekregen 10 jaren 8 maanden geleden #24854

  • een gratis gebruikersnaam
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi allemaal!
Ik heb van iemand een boom gekregen, welke hem niet helemaal goed verzorgd heeft. Deze is dus flink verzwakt,
Ik heb geen verstand van plantverzorgen, en ben een leek.
Ik heb mezelf een beetje bijgelezen, over wat bonsai inhoudt, in de hoop dat deze boom nog te redden valt.
Nu weet ik dat de stijl moyogi is, en als ik er zo naar kijk is het best een mooi gevormde boom.
Mijn vraag is wat is op dit moment het beste om te doen? Kan ik beter zo snel mogelijk opnieuw potten met goed bemeste grond? Moet ik de boom snoeien?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Boom gekregen 10 jaren 8 maanden geleden #24857

  • een gratis gebruikersnaam
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
De foto's vergeten te uploaden,


Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Boom gekregen 10 jaren 8 maanden geleden #24860

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247

een gratis gebruikersnaam schreef : Nu weet ik dat de stijl moyogi is
als ik er zo naar kijk is het best een mooi gevormde boom


Je kunt bij deze boom eigenlijk nauwelijks van een ontwerp, laat staan van een stijl spreken. Ik vind 't nogal een chaos.

Mijn vraag is wat is op dit moment het beste om te doen? Kan ik beter zo snel mogelijk opnieuw potten met goed bemeste grond? Moet ik de boom snoeien?