In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Bonsai gekocht, maar welke? En welke verzorging? 10 jaren 7 maanden geleden #24954

  • TT
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 1
Hoi,

Hier (alweer) een leek als het op bonsaiboompjes aankomt. Ik heb in een tuincentrum een bonsai gekocht, maar ik heb weet niet welke soort (ik gok op de bonsai carmona), of hij gezond is en welke verzorging ik hem moet geven... Kan iemand mij helpen?





Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by TT.

Bonsai gekocht, maar welke? En welke verzorging? 10 jaren 7 maanden geleden #24955

  • TT
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 1
Op een of andere mysterieuze wijze voegt hij de andere foto's (van het hele boompje) niet toe...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai gekocht, maar welke? En welke verzorging? 10 jaren 7 maanden geleden #24956

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Ik ben het eens met je soort, carmona. Voor volgende keer is het handig als je gewoon inde winkel even de soort vraagt. Elke fatsoenlijke winkel kan je vertellen welke soort plant ze verkopen (En anders zou ik het geen fatsoenlijke winkel vinden ;) )

meer info: www.bonsaiempire.nl/boomsoorten/carmona

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai gekocht, maar welke? En welke verzorging? 10 jaren 7 maanden geleden #24957

  • TT
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 1
Dankjewel :) Ik had niet door dat er zoveel verschillende soorten bonsais waren. En ook niet dat ze speciale verzorging vereisten. Ik vond het gewoon een erg leuk boompje, vandaar. Ga me nu goed verdiepen en hopen dat ie nog lang meegaat!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: ASP

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai gekocht, maar welke? En welke verzorging? 10 jaren 7 maanden geleden #25053

  • Mdevries
  • Mdevries's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 103
  • Ontvangen bedankjes 11

TT schreef : Dankjewel :) Ik had niet door dat er zoveel verschillende soorten bonsais waren. En ook niet dat ze speciale verzorging vereisten. Ik vond het gewoon een erg leuk boompje, vandaar. Ga me nu goed verdiepen en hopen dat ie nog lang meegaat!


Even ter verduidelijking de boomsoort "bonsai" bestaat niet.
Bonsai betekent letterlijk boom in een pot en dat is het min of meer dan ook. Het ideaal bij bonsai is om te streven naar een miniatuur versie van een oude dikke boom. Daarom zijn bepaalde soorten met bijv kleine blaadjes en een dichte vertakking meer geschikt dan anderen maar het blijft snoeien en vormen met draad.
Dus in principe kan je met soort aan de slag, of het mooi wordt dat is iets anders ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts