In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

de winter naderd 10 jaren 7 maanden geleden #25618

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247

dea schreef : Vanwege de "licht verhitte" discussie over 0-10-10 voeding, hier een (engelstalig) artikel....

bonsainurseryman.typepad.com/bonsainurse...the_myth_of_010.html


Dank je. Dit is - of lijkt heel erg op - een artikel dat ik eerder gelezen had (maar niet meer terug kon vinden).

Twee quotes:

"Late season nitrogen feeding has no role in changing this scenario. It will not stimulate new growth. If the plant is a bit deficient in nitrogen, it will take it up and store it for spring. Depriving the plant of this storage means that you will be trying to feed the plant nitrogen in spring when it is difficult to take it up due to cold soil temperatures"

"Many people think that non nitrogen fertilizers enhance this process, but there is really no good evidence to show that this is really true, and if there is an effect, it is marginal and probably a waste of very expensive fertilizer. All you really need to do is to feed normally the entire season"

Dat bevestigt mijn mening - gewoon het hele jaar door dezelfde voeding. Wel zo makkelijk ook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Auk.

de winter naderd 10 jaren 7 maanden geleden #25624

  • RubenBouwmeester
  • RubenBouwmeester's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 363
  • Ontvangen bedankjes 40
@ dea, licht verhit :huh: . dank voor de link.
Ik vind het gewoon interessant om te zien hoe mensen tegenover voeding van planten/bonsai staan.
Het beste voor onze boompjes toch?

Walter pall methode heb ik geprobeerd, alles in huis gehaald (action, appie, aldie en intrapuin) en ook kippenmest. (heb je toch meer betaald als een zakje Abrakas en pk shit smurfensap :) )
en geprobeerd op een acertje (geen bonsai) in alleen akadama, naar een maand acertje dood.
Mijn fout ik heb niet goed gespoeld, en dat had ik dan wel mogen doen. EI methode aquarium.

Niet mijn ding omdat ik vind dat na een kleine regenbui de grond nat genoeg is, en ik geen water hoef te geven.

Ik kan en wil nog zoveel leren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by RubenBouwmeester.
Inloggen Registreren
Cron Job Starts