In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

2 starterpakketten gekocht 10 jaren 7 maanden geleden #25613

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247

crazyshot schreef : Ik heb per ongeluk tweemaal bonzai geschreven en daar wordt een opmerking over gemaakt? :-)


Waarschijnlijk omdat de keren dat je het goed schreef mij niet opvielen.

Wat denk ik wel belangrijk is:
Probeer niet alles in een keer te doen. Snoei niet direkt alles. Dat kan later altijd nog, terug aan laten groeien is wat lastiger. Natuurlijk sta je te popelen om de mooiste bonsai ter wereld te maken (of in ieder geval de mooiste bonsai in de buurt :)), maar overhaast handelen heeft vaker iemand bomen gekost (inclusief mezelf).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

2 starterpakketten gekocht 10 jaren 7 maanden geleden #25614

  • crazyshot
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 18
  • Ontvangen bedankjes 0
het is inderdaad moeilijk om mezelf tegen te houden alles in een keer te doen. Daarom dat ik het liever eerst vraag dan het uit te voeren en dan hier te komen zeuren over het feit dat er iets misgelopen is :-D

Maar ik geloof dat ik nu een beetje een idee heb van wat ik dit weekend al kan doen.

Ik heb gelezen dat ik eventueel een klein bovenlaagje van de grond kan weghalen. Van de wortels blijf ik beter af tot in de lente. En bij beide ga ik dan al enkele takken weghalen die ik zeker niet nodig zal hebben. Vooral bij de picea abies aangezien dit voorlopig een struikje lijkt te zijn waarbij ik zelf de stam amper kan zien en dus geen structuur van de boom kan bestuderen. Ik heb wel al enkele sterkere takken gevonden die ik zou kunnen gebruiken.

Daarnaast heb ik nog een goedkope chinese olm (waarover al een topic bestaat op het help forum) die ik cadeau gekregen heb. Die ga ik uit de bonsaipot halen en in een gewone plastieke bloempot zetten (met gaten aan de onderkant) om hem de kans te geven om nog een beetje te groeien. Voorlopig zit er in die bonsaipot meer wortel dan grond... Ik heb thuis enkel akadama liggen en na de site bekeken te hebben, is dat juist wat ik nodig heb :-D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by crazyshot.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts