In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Beginner in de Bonsai. 10 jaren 6 maanden geleden #25999

  • Qoritanx
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,

Ik ben nieuw in de wereld van bonsai, en heb dus vandaag mijn eerste starterset voor bonsai gekregen. Het gaat om de volgende set klik hier . Ik zou eigenlijk graag willen weten hoe ik nu hiermee begin, ik hebnu dus deze set, maar is er een website of duidelijke handleiding voor het potten van deze bonsai en knippen enz.? Voor een beginner is dat wat lastig :P

Alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Beginner in de Bonsai. 10 jaren 6 maanden geleden #26003

  • Sourc3
  • Sourc3's Profielfoto
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 17
  • Ontvangen bedankjes 7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Beginner in de Bonsai. 10 jaren 6 maanden geleden #26004

  • Qoritanx
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Maar voor de echte beginner, is er een soort uitleg over hoe je het voor het eerst in de pot moet doen? :P Ik weet bijvoorbeeld niet precies hoe die gaasjes enz. erin moeten, ik heb er al over gelezen, maar zou graag een complete uitleg hebben.. toch bedankt :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Beginner in de Bonsai. 10 jaren 6 maanden geleden #26006

  • megabon
  • megabon's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 417
  • Ontvangen bedankjes 73
het verpotten zou je pas na de winter moeten doen
die gaasjes dienen om de kleikorrels (akadama) niet weg te spoelen bij het water geven
deze worden vastgemaakt met ijzer(koper)draad of kan los in de pot met wat kiezel op of met hydrokorrels dat doe ik ook soms
je hebt er over gelezen op het internet dan? want er zijn leuke boeken waar je toch wel nuttige info kan vinden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Beginner in de Bonsai. 10 jaren 6 maanden geleden #26294

  • Mdevries
  • Mdevries's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 103
  • Ontvangen bedankjes 11
Hier heb jij wel wat aan



Filmpjes van graham potter zijn altijd interressant omdat hij weet wat hij doet, je kunt ook zijn kanaaal checken om een algemene indruk te krijgen over het vormen van bonsai.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Beginner in de Bonsai. 10 jaren 6 maanden geleden #26296

  • wouterg
  • wouterg's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 165
  • Ontvangen bedankjes 18
Welkom!

Ik heb hetzelfde setje staan. Op deze (en andere) website kun je wel wat vinden over dagelijkse verzorging. Verzuip 'm in ieder geval niet met emmers water, maar laat de grond niet geheel uitdrogen. Ik bewater niet met een vast interval maar kijk gewoon naar hoe droog de grond is. In de zomer gaf ik bijna iedere dag water, nu 2x per week gemiddeld denk ik.

Over het verpotten, laat je boompje eerst even een paar weken bijkomen in de pot waarin hij nu zit.
Je kan op YouTube goede filmpjes vinden over het vastzetten van de gaasjes met een soort klemmetje dat je zelf vormt met een stukje draad.

Ik hoop dat je hier wat mee kan.

Ik ben zelf ook een beginner in de bonsai wereld dus correct me if i'm wrong please ;)

Gegroet en succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Beginner in de Bonsai. 10 jaren 6 maanden geleden #26298

  • DickVanDreven
  • DickVanDreven's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 331
  • Ontvangen bedankjes 82
Alle begin is moeilijk. Leren kan je van artikelen op het internet en van antwoorden op de diverse fora.
maar het meeste leer je van het volgen van een cursus en het aanschaffen van een boom die al wat verder is. Dat is niet zo frustrerend als bijvoorbeeld een jaar moeten wachten tot je weer iets aan je boom kunt doen.
Inveseren in een cursus is een zeer goede investering!
Dick

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts