In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Wat vinden jullie er van, is die geént of niet 10 jaren 6 maanden geleden #26099

  • Mazzel
  • Mazzel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 197
  • Ontvangen bedankjes 17

Ivan schreef : Ik heb dit vroeger al eens gevraagd: Wil iedereen die een (nieuwe) boom voorstelt ook de maten wat weergeven of een goed gekend voorwerp (aansteker, blikje e.d.) erbij plaatsen. Dan kan men de boom én de vraag beter inschatten.
Volgens mij zou dit zelfs verplicht moeten zijn bij een inzending voor boom van de maand.
Dank,
Ivan.


Hoi Ivan

Als je goed gelezen hebt, staat er de maat bij.
Zelfs ongeveer de leeftijd.

Gr Mazzel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wat vinden jullie er van, is die geént of niet 10 jaren 6 maanden geleden #26102

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

Mazzel schreef :
Als je goed gelezen hebt, staat er de maat bij.
Zelfs ongeveer de leeftijd.

Gr Mazzel


Ik denk dat Ivan graag de maten al bij de eerste post zou zien, of eventueel met een blikje of aansteker, zodat de schaal wat makkelijker in te schatten is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wat vinden jullie er van, is die geént of niet 10 jaren 6 maanden geleden #26110

  • Mazzel
  • Mazzel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 197
  • Ontvangen bedankjes 17

leatherback schreef :

Mazzel schreef :
Als je goed gelezen hebt, staat er de maat bij.
Zelfs ongeveer de leeftijd.

Gr Mazzel


Ik denk dat Ivan graag de maten al bij de eerste post zou zien, of eventueel met een blikje of aansteker, zodat de schaal wat makkelijker in te schatten is.


of het nu de eerste of de tweede post is leatherback het staat er toch.
en al voor dat Ivan reageerde op de post.
dus wat is dat dan voor onzin om daarop te reageren.
reageer eerder wat je van de olijf vind, op de vraag die ik stelde, daar gaat het namelijk om.
en niet wat Ivan zei.

gr mazzel
De volgende gebruiker (s) zei dank u: knoep

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Mazzel.

Wat vinden jullie er van, is die geént of niet 10 jaren 6 maanden geleden #26112

  • RubenBouwmeester
  • RubenBouwmeester's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 363
  • Ontvangen bedankjes 40
Sommige boompje hebben een soort van dna van hun zelf om weer onderaan uit te lopen, dit blijven ze doen.
mits hun wortel gestel goed is.

Ik dacht ook aan een ent plek, vooral de rimpels op de stam.

Wat ik er van vind, doet er niet toe.
verspilde woorden.

we genieten van onze hobby.

groet ruben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wat vinden jullie er van, is die geént of niet 10 jaren 6 maanden geleden #26113

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
* allemachtig. Kan je dan nergens meer een positieve blik op hebben? En moet alles meteen afgezeken worden?

Ik heb *exact* hetzelfde gedacht toen ik de post voor het eerst zag; Hoe groot is dit ding eigenlijk. En dan zie je onderaan de pagina een keer een opmerking van de grootte. Dat is nog een keer lastig inschatten; Een blikje flesje of aansteker ernaast en het is meteen duidelijk.

Over.. Is deze geent.. Waarschijnlijk wel; Beetje afhankelijk van waar de plant vandaan komt. Als de bron een tuincentrum is, waarschijnlijk wel. Is de bron zuid-spanje, dan misschien niet.

ik heb een poosje geleden ook een olijf laten ien, deze heb ik afgezaagd. Daar was ook geen duidelijke ent te zien. Maar na het afzagen kwam de onderstam 'in beeld' door een partij compleet ander loof uit te sturen. Zo erg dat maandan op de club men verrast was dat dat ook een olijf was.

Prijsstelling ga ik niet aan beginnen want dat levert toch alleen gezeik op. Ik zou hem niet gekocht hebben vanwege de gekke wortelvoet waardoor je de indruk krijgt dat hij op een smal stukje stam leeft, en dan naar boven eerst verdikt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Oenes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wat vinden jullie er van, is die geént of niet 10 jaren 6 maanden geleden #26138

  • Mazzel
  • Mazzel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 197
  • Ontvangen bedankjes 17

leatherback schreef : * allemachtig. Kan je dan nergens meer een positieve blik op hebben? En moet alles meteen afgezeken worden?

Ik heb *exact* hetzelfde gedacht toen ik de post voor het eerst zag; Hoe groot is dit ding eigenlijk. En dan zie je onderaan de pagina een keer een opmerking van de grootte. Dat is nog een keer lastig inschatten; Een blikje flesje of aansteker ernaast en het is meteen duidelijk.

Over.. Is deze geent.. Waarschijnlijk wel; Beetje afhankelijk van waar de plant vandaan komt. Als de bron een tuincentrum is, waarschijnlijk wel. Is de bron zuid-spanje, dan misschien niet.

ik heb een poosje geleden ook een olijf laten ien, deze heb ik afgezaagd. Daar was ook geen duidelijke ent te zien. Maar na het afzagen kwam de onderstam 'in beeld' door een partij compleet ander loof uit te sturen. Zo erg dat maandan op de club men verrast was dat dat ook een olijf was.

Prijsstelling ga ik niet aan beginnen want dat levert toch alleen gezeik op. Ik zou hem niet gekocht hebben vanwege de gekke wortelvoet waardoor je de indruk krijgt dat hij op een smal stukje stam leeft, en dan naar boven eerst verdikt.


Oke leatherback.
Dat is nu wat ik wilde horen, een mening en geen commentaar.
Dit had je ook eerder kunnen doen, dan had ik geen commentaar over je eerdere berichtgeving hoeven doen.

Dank je Mazzel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts