Hallo allemaal,
Ik ben nieuw met de bonsai en heb nu 2 boompjes.
ik heb alleen wat moeite met de verzorging omdat ik niet weet wat voor soorten dit zijn.
Ik heb al op het forum gekeken bij: "Help mijn Bonsai gaat dood! > Lees dit eerst!" maar ze lijken toch anders dan de voorbeelden.
heeft iemand een idee wat dit voor soort boompjes kunnen zijn, en kan iemand mij helpen met tips over hoe ik deze het beste kan verzorgen?
ze komen bijde van een tuincentrum, en ze staan nu binnen in huis.
De kleine(foto 1) was in de uitverkoop en zag er verwaarloosd uit, er zat geen kaartje aan over wat voor soort boom het was. Maar nu bij dit kleine boompje komen er wat blaadjes terug die glanzend/feller groen en slapper zijn dan de oudere blaadjes. en vroeg me dus af of dit komt door verkeerder verzorging. (tips over hoe ik deze boom mooier krijg zijn ook welkom, de top probeer ik eraf te halen met air-layering omdat deze erg recht was vergeleken met de rest van de boom en dat vond ik niet zo mooi dus probeer er nu 2 bomen van te maken)
De grotere(foto 2&3) heb ik alleen als info dat het een 14 jaar oude boom is (Foto 2 is in het tuincentrum, Foto 3 is nadat ik hem verpot en gesnoeid had) maar deze boom laat momenteel veel blaadjes vallen, de blaadjes die vallen zijn een beetje ingedroogd.
Alvast bedankt!
Kimberley