Hoi allemaal
Al enige tijd geleden heb ik voor mijn verjaardag een bonsai kit en een bonsai boompje gekregen.
Het al redelijk gegroeide boompje is volgens mij een Sageretia Theezans(dit weet ik niet zeker, ik heb dit aan de hand van de boom identificatie gedaan, zie foto 1)
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Verder heb ik ook een bonsai kit gekregen voor een Juniperus(Welke Juniperus staat er dan weer niet bij), deze zijn nu net ontkiemt en een paar cm hoog.
2 van de 5 zaadjes zijn ontkiemt, deze staan redelijk dicht bij elkaar in een plastic bakje.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Na wat inlezen kwam ik er achter dat de Juniperus een buitenboom is. Nou heb ik geen tuin en maar een klein balkonnetje waar eigenlijk geen zicht op is, ik vind het dus een beetje jammer om hem buiten te zetten. Is er een mogelijkheid om deze toch binnen te groeien?
Verder heb ik voor onderhoud van het andere boompje wat tools nodig, waar kan ik deze het beste halen en wat heb ik precies nodig?
Ik had gelezen dat ik de grond waar het boompje in staat moet vervangen als het uit de winkel komt, hoe kan ik vaststellen of dit nodig is?
Alvast bedankt!
Luc