In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

(HELP..!) Olea Europaea (Olijf) 13 jaren 2 weken geleden #1744

  • D@NNY
  • D@NNY's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 300
  • Ontvangen bedankjes 5
Ook ik heb zo mijn probleempjes en tegenslagen...;)

Afgelopen winter heb ik een olijfboompje gekocht.
Deze kwam uit de "koude kas", en kon op zich naar buiten, omdat de soort zelf redelijk winterhard is.
Zo goed en zo kwaad als het kon, heb ik hem beschermt tegen de ergste vorst, door de pot af te dekken, het is immers een bonsai, en hem in de schuur te zetten in de nachten, waar het eveneens rond de 0 graden was, maar niet vroor. Overdags heb ik hem vaak buiten gezet, omdat ik geen (dag) licht in de schuur heb.
De blaadjes gingen krullen, en werden lelijk en bruin, dus waarschijnlijk toch wat te koud (invloed van wind) geweest voor hem...

Zie foto.



Mij werd geadviseerd de blaadjes te verwijderen, (deze heb ik 1 voor 1 met veel geduld verwijdert),en hij zou dan in het voorjaar vanzelf nieuw blad moeten gaan geven...
Momenteel zie ik hier nog niet heel veel van terug, moet ik mij al zorgen gaan maken..? De uiteinden van de takjes zijn nog wel groen van binnen.

Dit is hoe hij er momenteel bij staat:



Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by D@NNY.

Re: (HELP..!) Olea Europaea (Olijf) 13 jaren 2 weken geleden #1749

  • davids
  • davids's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 461
  • Ontvangen bedankjes 55
Volgens mij... als hij nog groen is van binnen zou hij weer moeten uitlopen toch?
Goede voeding staks als het weer mag.
Mooi boompje overigens!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: (HELP..!) Olea Europaea (Olijf) 13 jaren 2 weken geleden #1752

  • Hank
  • Hank's Profielfoto
  • Afwezig
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 929
  • Ontvangen bedankjes 130
Danny is dit het olijfboompje die je al eens eerder hier hebt laten zien?
De problemen die je er nu mee hebt komen me bekend voor. Ik had er destijds 3 stuks, aangeschaft voor een prikkie bij de praxis. Heb het eens vermeld geloof ik. Jaren plezier van gehad, gingen elk najaar naar binnen en voorjaar weer naar hun plekje buiten. Twee jaar terug vergeten op tijd binnen te zetten en in de vrieskou gestaan. Met uiteindelijk dezelfde gevolgen die jij nu noemt.
Heb ook in arrenmoede al het lelijke bruine gekrulde blad eraf gehaald met de gedachte dat er wel weer nieuw blad zou verschijnen. Helaas niet het geval geweest. Toch nog wel groenig onder de bast! Was er na een tijd zo zat van dat ze in de compostbak zijn beland. Jammer maar helaas.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: (HELP..!) Olea Europaea (Olijf) 13 jaren 2 weken geleden #1772

  • D@NNY
  • D@NNY's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 300
  • Ontvangen bedankjes 5
@ Hank:

Ja dat klopt....Maarja hij staat niet in de weg...We gaan het wel zien dan :dry:
Weggooien kan altijd nog.
De natuur zit vol verassingen, dus wie weet.....:unsure:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren