In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Beginner met Bonsai (Ulmus Parvifolia) Chinese Elm 5 jaren 2 maanden geleden #78262

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Ik zou hem eerst maar eens op kracht laten komen en zeker even vrij laten groeien komende seizoen dan najaar 2019 eens herzien of de boom voldoende hersteld is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Beginner met Bonsai (Ulmus Parvifolia) Chinese Elm 5 jaren 2 maanden geleden #78263

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159
Ik denk dat je eerste bezorgdheid moet zijn om hem gezond en goed groeiend te krijgen op een plaats waar hij dat het best kan, buiten. Maar msh wacht je wel best tot wat hogere temperaturen.

En in een iets grotere pot in eengoed korrelsubstraat zal ook al helpen.

Het model is nu je laatste zorg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Beginner met Bonsai (Ulmus Parvifolia) Chinese Elm 5 jaren 2 maanden geleden #78275

  • 5h4d3
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 9
  • Ontvangen bedankjes 1
Met model erin brengen bedoelde ik wat langere vertakkingen wat bij snoeien.
maar jullie zeggen dus hiermee te wachten ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Beginner met Bonsai (Ulmus Parvifolia) Chinese Elm 5 jaren 2 maanden geleden #78281

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159
Ik zou inderdaad wachten tot wanneer je zeker bent dat de boom echt goed groeit.

Terwijl kunnen de takjes wat dikken want in denk te zien dat je al zult mogen beginnen met primaire takken te kweken.

Maar zoals al gezegd, binnen zal hij dat niet doen.
Dan krijg je lange groene uitlopers die niet of nauwelijks zullen verhouten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Beginner met Bonsai (Ulmus Parvifolia) Chinese Elm 5 jaren 2 maanden geleden #78294

  • Bijlles
  • Bijlles's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 329
  • Ontvangen bedankjes 76
Zoals eerder gezegd, laat de boom weer op sterkte komen dit seizoen. Verplaats de boom naar buiten als het weer weer redelijk stabiel is. Zet hem niet gelijk in de volle zon maar laat hem eerst wennen in de schaduw waar hij in de ochtend of avond nog een straaltje zon mee pakt. Na 2 weken de tijd dat hij in de zon staat steeds verlengen.

Kijk dan eind 2019 wat de mogelijkheden zijn met vorm en snoei. Lees je gedurende deze tijd in begin dan rond maart 2020 met verpotten. Bonsai is een marathon geen sprint ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Bijlles.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren