In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Pinus Strobus Minima 5 jaren 4 maanden geleden #78046

  • Bart Verelst
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste leden,
Ik ben Bart, ik ben nieuw op het forum. Ik had een vraag. Ik heb een Pinus Strobus Minima is een training schaal gezet. Zie foto's. Nu heb ik reeds naalden die bruin worden. De boom staat onder een terras en staat uit de wind en droog. Gelezen dat veel water niet goed is voor deze Pinus.
Hoe komt dit? Hoe verzorg je best deze soort, hoe 'nijp' je de nieuwe knoppen?
Graag info. Grond waar de boom instaat is een mengeling voor dennen of coniferen...
mvg
Bart

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Bart Verelst.

Pinus Strobus Minima 5 jaren 4 maanden geleden #78049

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165
Hey,

Welkom op het forum.
De soort ken ik niet, ik kan er dus niets over zeggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pinus Strobus Minima 5 jaren 4 maanden geleden #78050

  • LucRoux
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 968
  • Ontvangen bedankjes 295
Ook welkom.

Ik ken de soort ook niet, maar geef eens wat meer info: wanneer/hoe/waarom verpot?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pinus Strobus Minima 5 jaren 4 maanden geleden #78051

  • BPost
  • BPost's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 61
  • Ontvangen bedankjes 14
Zo tussen de regels door lees ik dat je weinig tot geen ervaring met deze soort hebt. Wat ik mij nu afvraag is? Was het niet veel beter geweest om eerst eens wat huiswerk te doen vóór er aan de plant gewerkt gaat worden. Van wat ik nu op de foto's zie en voor zover dat vanaf een foto te beoordelen valt ziet het er niet al te best uit. De ervaring met pinus soorten leert mij dat wanneer ze deze symptomen kort na een verpotting laten zien er in ieder geval delen van de boom gaan afsterven. Om te kunnen beoordelen wat er zoal fout is gegaan is een goede gedetailleerde beschrijving van hoe de plant de laatste tijd is behandeld nodig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pinus Strobus Minima 5 jaren 4 maanden geleden #78052

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Welkom!
Zoals eerder aangehaald is eerst denken/onderzoeken en dan doen de beste aanpak... echter snap ik ook dat bij een nieuwe hobby met onervarenheid en enthasiasme dat nog wel eens vergeten word dus laat dit les nummer een zijn ;)

De soort strubus ken ik ook niet zo wel heb ik ervaren bij een ander soort van de pinus (mugo) na wortelsnoei waarbij niet het loof ook licht gereduceerd werd delen laat af vallen omdat het vermogen om alles te blijven voorzien van vocht weg gevallen is, of dit bij dit geval aan de orde is is slecht te beoordelen, daar zal zoals eerder aangehaald eerst een duidelijke omschrijving van wat, waneer en hoe de boom behandeld is sinds het in bezit komen tot nu gegeven moeten worden en dan nog zullen er wellicht meerdere oorzaken kunnen zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pinus Strobus Minima 5 jaren 4 maanden geleden #78054

  • yahookoi
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 341
  • Ontvangen bedankjes 45
beste dennis
ik zou graag de fotos willen bekijken van de hibiscus die uitgegraven is een 2-3 jaar geleden
Ik heb ook zo een project van een hibiscus die ongeveer 30 jaar in de grond staat
Misschien wat fotos op mijn gmail
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. alvast bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren