In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

wat doe ik fout? 5 jaren 2 maanden geleden #78176

  • matthew_phoenix
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
ik heb sinds een aantal weken een bonsai boom, gewoon eentje van het tuincentrum (is slecht, weet ik) maar hij verliest de laatste paar dagen heel veel bladeren. het is waar hij staat gemiddeld zo'n 20 graden en hij krijgt vrij veel licht (staat bij een raam die op het zuiden gericht is). ik besproeide de bladeren eens per dag met een plantenspuit en zorgde ervoor dat in het bakje onder de pot (is nog degene waar ik hem in gekocht heb, zo'n plastic ding) altijd wat water zat. ondanks dat verliest hij als ik hem aantik wel zo'n 8 bladeren.

is dit normaal of doe ik iets fout? het is mijn eerste bonsai dus ik denk wel dat ik iets fout doe. misschien te veel water geven?

graag hulp! geen zin in dat ie dood gaat...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

wat doe ik fout? 5 jaren 2 maanden geleden #78177

  • BPost
  • BPost's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 61
  • Ontvangen bedankjes 14
Graag wat meer informatie zoals; om welke soort gaat het, staat hij boven een verwarming en een goede scherpe foto plaatsen zou ook helpen.

P.S. Hier vind je ook goede informatie bonsai.forum2go.nl/bonsai-nl-mallsai-informatie-f10.html

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

wat doe ik fout? 5 jaren 2 maanden geleden #78178

  • Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1163
  • Ontvangen bedankjes 415
Welkom.
Eerst een paar vragen. Welke soort is het, staat hij boven centrale verwarming?
Konstant nat is zeker niet goed. De pot mag niet blijvend in het water staan, dus weg met die onderschotel. Water geef je als de potkluit iets is aangedroogd. Dus geen vaste regel over hoe vaak en hoeveel
Lees hier bovenaan onder 'Technieken' de algemene verzorgingsregels, en de info over uw soort. Stel nadien vragen als je iets niet goed begrijpt, of onzeker bent.
Kan een foto? Die mag niet te 'groot' zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

wat doe ik fout? 5 jaren 2 maanden geleden #78179

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159

BPost schreef : Graag wat meer informatie zoals; om welke soort gaat het, staat hij boven een verwarming en een goede scherpe foto plaatsen zou ook helpen.

P.S. Hier vind je ook goede informatie bonsai.forum2go.nl/bonsai-nl-mallsai-informatie-f10.html


Ah, dat forum.
Was dat niet gestopt door te weinig leden?

Raar dat je op het ene forum reclame komt maken voor een ander.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

wat doe ik fout? 5 jaren 2 maanden geleden #78181

  • BPost
  • BPost's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 61
  • Ontvangen bedankjes 14

Tom Haest schreef :

BPost schreef : Graag wat meer informatie zoals; om welke soort gaat het, staat hij boven een verwarming en een goede scherpe foto plaatsen zou ook helpen.

P.S. Hier vind je ook goede informatie bonsai.forum2go.nl/bonsai-nl-mallsai-informatie-f10.html


Ah, dat forum.
Was dat niet gestopt door te weinig leden?

Raar dat je op het ene forum reclame komt maken voor een ander.



Mijn doel was niet om reclame of wat dan ook te maken maar om inhoudelijk op het gevraagde in te gaan. Dit moet als volwassenen onder elkaar toch kunnen, kom op zeg. b.d.w. er staan daar echt een paar leerzame artikelen betreffende "Mallsai"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by BPost.

wat doe ik fout? 5 jaren 2 maanden geleden #78182

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159

BPost schreef :

Tom Haest schreef :

BPost schreef : Graag wat meer informatie zoals; om welke soort gaat het, staat hij boven een verwarming en een goede scherpe foto plaatsen zou ook helpen.

P.S. Hier vind je ook goede informatie bonsai.forum2go.nl/bonsai-nl-mallsai-informatie-f10.html


Ah, dat forum.
Was dat niet gestopt door te weinig leden?

Raar dat je op het ene forum reclame komt maken voor een ander.



Mijn doel was niet om reclame of wat dan ook te maken maar om inhoudelijk op het gevraagde in te gaan. Dit moet als volwassenen onder elkaar toch kunnen, kom op zeg. b.d.w. er staan daar echt een paar leerzame artikelen betreffende "Mallsai"


Da zou ik niet weten.
Wat ik wel weet is dat je er als beginners best niet teveel zegt en oplet wat je koopt van soort, want dan krijg je vanalles naar je kop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

wat doe ik fout? 5 jaren 2 maanden geleden #78183

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159

matthew_phoenix schreef : ik heb sinds een aantal weken een bonsai boom, gewoon eentje van het tuincentrum (is slecht, weet ik) maar hij verliest de laatste paar dagen heel veel bladeren. het is waar hij staat gemiddeld zo'n 20 graden en hij krijgt vrij veel licht (staat bij een raam die op het zuiden gericht is). ik besproeide de bladeren eens per dag met een plantenspuit en zorgde ervoor dat in het bakje onder de pot (is nog degene waar ik hem in gekocht heb, zo'n plastic ding) altijd wat water zat. ondanks dat verliest hij als ik hem aantik wel zo'n 8 bladeren.

is dit normaal of doe ik iets fout? het is mijn eerste bonsai dus ik denk wel dat ik iets fout doe. misschien te veel water geven?

graag hulp! geen zin in dat ie dood gaat...


Welkom.

Mallsai is daarvoor niet direct slecht hoor als je de juiste stappen zet kun je er wel iets van maken.
Daar hebben we al voorbeelden zien van passeren.
Zoals aangegeven, best een een fototje plaatsen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

wat doe ik fout? 5 jaren 2 maanden geleden #78184

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

BPost schreef : Graag wat meer informatie zoals; om welke soort gaat het, staat hij boven een verwarming en een goede scherpe foto plaatsen zou ook helpen.

P.S. Hier vind je ook goede informatie bonsai.forum2go.nl/bonsai-nl-mallsai-informatie-f10.html


Ik denk dat je een foute link geplaatst hebt. HIer komt ik alleen op een inlogpagina.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

wat doe ik fout? 5 jaren 2 maanden geleden #78186

  • BPost
  • BPost's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 61
  • Ontvangen bedankjes 14

leatherback schreef :

BPost schreef : Graag wat meer informatie zoals; om welke soort gaat het, staat hij boven een verwarming en een goede scherpe foto plaatsen zou ook helpen.

P.S. Hier vind je ook goede informatie bonsai.forum2go.nl/bonsai-nl-mallsai-informatie-f10.html


Ik denk dat je een foute link geplaatst hebt. HIer komt ik alleen op een inlogpagina.

De link werkt wel maar je moet je daar net zoals hier even registreren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

wat doe ik fout? 5 jaren 2 maanden geleden #78187

  • BPost
  • BPost's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 61
  • Ontvangen bedankjes 14

Tom Haest schreef :

BPost schreef :

Tom Haest schreef :

BPost schreef : Graag wat meer informatie zoals; om welke soort gaat het, staat hij boven een verwarming en een goede scherpe foto plaatsen zou ook helpen.

P.S. Hier vind je ook goede informatie bonsai.forum2go.nl/bonsai-nl-mallsai-informatie-f10.html


Ah, dat forum.
Was dat niet gestopt door te weinig leden?

Raar dat je op het ene forum reclame komt maken voor een ander.



Mijn doel was niet om reclame of wat dan ook te maken maar om inhoudelijk op het gevraagde in te gaan. Dit moet als volwassenen onder elkaar toch kunnen, kom op zeg. b.d.w. er staan daar echt een paar leerzame artikelen betreffende "Mallsai"


Da zou ik niet weten.
Wat ik wel weet is dat je er als beginners best niet teveel zegt en oplet wat je koopt van soort, want dan krijg je vanalles naar je kop.

Zou ook kunnen dat je toen net zoals zovele beginners wat slecht tegen kritiek kon. Heeft kennelijk wel veel indruk gemaakt omdat je er nu nog zo zuur over bent. Maar laten we het bij dit onderwerp laten, lijkt me veel zinvoller dan oude koeien uit de sloot halen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts