In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Liguster 5 jaren 2 maanden geleden #78338

  • Jochem7
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 7
  • Ontvangen bedankjes 0
Goedemorgen allen,

Ik heb een nieuwe bonsai aan de collectie (2) mogen toevoegen.

Naar wat zoeken op het internet kwam ik tot de conclusie dat het in mijn ogen een Liguster is.

Er zijn aardig wat mogelijkheden met deze boom en is voor beginners (voor mij dus) uiterst leerzaam.
Nu heb ik ook een Chinese Iep, die ik door meerdere meningen van mensen op dit forum en daarbuiten meteen van binnen naar buiten heb gedaan en die het tot op heden fantastisch doet. De Liguster heb ik er bij gezet, maar wel zonder te snoeien en te verpotten naar de juiste aarde/grondstoffen, vanwege de koude dagen eraan komen. En ik toch een beetje bang ben dat hij het anders niet overleefd. Op de foto heb ik slechts een laag verwijderd en die voorzien van nieuwe bonsai aarde en akadama.

Nu heb ik wat rondgesnuffeld op dit forum op zoek naar de juiste methode om je bonsai tegen de vorst beschutting te geven als het een langere tijd onder het vriespunt ligt. En ik zat zelf te denken aan een gepaste jutten zak, lijkt me ideaal materiaal wat ook lucht door laat en zo de bomen voldoende zuurstof krijgen. In het voorjaar wil ik de Liguster gaan snoeien en gaan voorzien van bedrading.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen en of advies. :)

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Jochem7.

Liguster 5 jaren 2 maanden geleden #78342

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
controleer welke liguster je hebt. Volgens mij nl niet de inheemse maar de chinensis. Die heeft andere vorstbestendigheid. Kan zijn dat je die boven 0 moet houden?

Mijn bomen staat gewoon uit de wind en uit de zon op de grond te wachten tot het voorjaar. Alleen mediterana soorten gaan bij de kas / schuur in, eventueel met een warmhoudt lint.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Liguster 5 jaren 2 maanden geleden #78343

  • BartDeVliegher
  • BartDeVliegher's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 516
  • Ontvangen bedankjes 121
Ik heb eens een liguster uit "Aldi" gekocht, gewoon als marcoteerprobeerprojectje ( www.bonsaiempire.nl/forum/marcotteren-en...van-den-aldi?start=0 ). Deze lijken op de uwe en is dus een chinensis, best wel beschermen tegen langdurige vorst, bij mij staan ze in de winter in mijn veranda.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts