In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Ficus Ginseng aangetaste schors 5 jaren 2 maanden geleden #78459

  • ZoveelKaas
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Dag allemaal!

Ik heb een vraag over mijn Ficus Ginseng. De boomschors lijkt aangetast maar ik kan nergen vinden wat dit is en wat ik hier aan kan doen. Zijn die plekken nog weg te halen? Tips voor preventie hiervan zijn ook welkom!

Op www.bonsaiempire.nl/boomsoorten/ficus las ik: '' Dagelijks benevelen om de luchtvochtigheid te behouden wordt geadviseerd, maar overdrijven kan leiden tot schimmel.'' Ik benevel nooit maar ga dit nu wel doen aangezien de plant boven de radiator staat.

Al drie maanden geniet ik volop van deze plant, heb hem een keer bij de IKEA meegenomen en heb er veel plezier van. Hij doet het naar mijn weten prima: hij is aardig gegroeid sinds ik heb gesnoeid en de uitlopers komen mooi uit.

Veel dank voor jullie tips

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ficus Ginseng aangetaste schors 5 jaren 2 maanden geleden #78461

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Je moet je plant laten groeien. Dan groeien sommige beschadigen langzaam dicht. Je kan eventueel een wondpasta er overheen doen, maar dat zal bij een ficus niet zo veel verschil maken.

Besproeien van planten helpt nauwelijks, en geeft je vooral kalk op de bladeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren