In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

1e bonsai boom 5 jaren 1 week geleden #79791

  • Debbie
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen. Ik ben nog een leek op het gebied van de bonsai boom. Maar ik ben me er erg in aan het verdiepen. Ik heb nu pas een bonsai boom overgekocht. De mensen die deze prachtige boom hadden, konden er niet meer goed voor zorgen. Ze waren verhuisd en hadden geen plek in het dag licht voor de boom. Dus hij werd heel snel kaal. Nu heb ik de boom nog niet zo heel lang staan, iets meer dan 3 maanden. Zoals de mensen mij geinstrueerd hadden, 1 x per week wat water. We benevelen de boom 2 x per dag. En af en toe wat bonsai voeding. Maar tot grote frustratie, komen er nog steeds niet veel nieuwe bladeren aan:( :( heeft er iemand tips? Wat doen we verkeerd? Ik heb ook al het ebook gekocht op deze site, maar kom ook niet verder.
Hopelijk kan ik op dit forum nog meer leren over de bonsai.

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes!

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

1e bonsai boom 5 jaren 1 week geleden #79793

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Aan de foto zie ik dat bij u de boom ook een flink eind van het raam afstaat of is er naast de boom links ook een raam?
De boom heeft vermoedelijk meer direct zonlicht nodig.
Voeding is momenteel overbodig omdat de boom niet groeit en het niet opneemt wat nu dus voor ophoping van zouten zou kunnen zorgen in de bodem.