In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Bladverkleuring Acer & Ginkgo, probleem? 5 jaren 1 week geleden #79859

  • mxxrten
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik ben nieuw in de bonsai en al wat ingelezen over de bonsai die ik wilde gaan kopen. Ik heb vorige week een Acer Palmatum Desjoho en een Ginkgo gekocht en deze buiten gezet op een meter afstand van de buitenmuur, de tuin ligt op het oosten. Nou zie ik bij de Acer bij een paar blaadjes rare vlekken. De ginkgo blaadjes zien er nu iets witter uit dan eerst. Beide bomen zouden een zonnige plek prefereren. Een tuin op het oosten in het voorjaar lijkt me niet dat er teveel zon is dat het bladverbranding kan zijn. Ik geef ze om de 1 a 2 dagen water zodra de grond niet zo vochtig maar ook weer niet heel droog aanvoelt. Ik geef genoeg water totdat het er aan de onderkant uitloopt, staan niet op een schaaltje.
Graag advies of deze verkleuringen een probleem zijn en wat ik eraan kan doen.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bladverkleuring Acer & Ginkgo, probleem? 5 jaren 1 week geleden #79866

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Beide bomen hebben zonnebrand.

Net zoals mensen prima volle zon kunnen hebben, maar niet direct als ze maanden geen zon gezien hebben, is dat bij bomen ook zo. Als deze in de schaduw stonden bij de handelaar, zal je ze langzaam moeten laten wennen aan volle zon. Dus over een periode van enkele weken steeds meer zon geven. Vooral de middagzon (11-3) is al behoorlijk fel voor planten die het niet gewend zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bladverkleuring Acer & Ginkgo, probleem? 5 jaren 1 week geleden #79868

  • mxxrten
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Heel erg bedankt voor je antwoord. Ik had ze gisteren voor de zekerheid alvast maar in de schaduw gezet. Verbazend dat deze lentezon op het oosten al te sterk kan zijn. Moet ik verder nog iets doen behalve in de schaduw houden en water geven wanneer nodig?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bladverkleuring Acer & Ginkgo, probleem? 5 jaren 1 week geleden #79870

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Nee, gewoon lekker laten gaan. Je kan wel de boom ochtendzon geven, en over ene week of twee weer wat meer zon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts