In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Bonsai Ficus Rescue wortels 4 jaren 10 maanden geleden #81006

  • JefWittevrongel
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 8
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,

Ik heb een 4tal jaar geleden een bonsai Ficus gekregen voor mijn verjaardag. Ik heb de bonsai ficus meegenomen naar kot en hem daar beginnen te verzorgen. De bonsai heeft vermoedelijk te weinig licht gehad en heeft ook te weinig water of stadswater gekregen. Nadat er veel bladeren en takken zijn gestorven heb ik de bonsai naar mijn ouderlijk huis verhuisd. De bonsai kreeg toen slechts verzorging op vrijdag-zondag. Ondaks de lakse verzorging begon de bonsai terug te hersellen. Ik ben dan 2 jaar geleden alleen gaan wonen en de bonsai krijgt sindsdien zijn verdiende verzorging. De bonsai is dan beginnen schieten en heeft in de zomer buiten gestaan. De bonsai is dat jaar niet geknipt geweest om het herstel proces te versnellen. Ik heb dit jaar begonnen met de bonsai te knippen en vormen. Ik heb onlangs mijn eerste bedrading en vorming uitgevoerd (zie bijlage). Ik ben niet zo blij met de pot die bijgeleverd is toen ik de bonsai kreeg. Ik heb de bonsai al een 3 tal keer herpot. Bij het herpotten heb ik vastgesteld dat er veel bovengrondse wortels (zie bijlage) zijn gestorven.

Ik zou graag de bonsai verpotten in een iets grotere pot ookal zijn de afmetingen goed. Ik vroeg me af of ik de dode bovengrondse wortels (stam) moet verwijderen. Dit kan wel het beeld en karakter van de boom veranderen. Kunnen deze wortels terug ondergrondse wortels produceren? Als ik de dode wortels verwijder zal de boom dan minder goed groeien?

In bijlage kan u fotos vinden van de bonai in zijn geheel en een close-up van de bovengrondse wortels (stam).
(Je moet niet letten op de bedrading (dit was mijn eerste bedrading dat ik heb uitgevoerd.)

Alvast bedankt,
Jef

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by JefWittevrongel.

Bonsai Ficus Rescue wortels 4 jaren 10 maanden geleden #81161

  • Ryan
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 15
  • Ontvangen bedankjes 0
Als je de wortelvoet weg wilt hebben en op nieuw wil beginnen.
met een nieuwe wortelvoet dan zou je kunne overwegen om te marcotteren.

www.bonsaiempire.nl/basis/kweken/gevorderd/marcotteren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren