In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Wat zou dit kunnen zijn? 4 jaren 9 maanden geleden #81437

  • Hupluni1994
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 13
  • Ontvangen bedankjes 0
Goeden dag,

Circa 3 jaar geleden heb ik onze tuin omgespit en allemaal niet planten en boompjes er in gezet

Nu heb ik deze zien staan

(was na 't eerste jaar door kinderen van de buren afgeknapt)

Hij is inmiddels weer opgegroeid maar naar mijn weten hoort het een Japanse es te zijn maar dit lijkt er niet op wat er eerst stond nu was mij. Vraag iemand enig idee of het boompje andere kleuren bladeren heeft gekregen of een andere vorm? Bladeren zijn een stuk groter dan ik me kan heugen.


Mvg groet marten.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wat zou dit kunnen zijn? 4 jaren 9 maanden geleden #81438

  • Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1163
  • Ontvangen bedankjes 415
Op het eerste gezicht denk ik voor zo goed als zeker aan Boompioen.Paeonie suffritticosa.
Samengesteld blad (meerdere deelblaadjes aan één hoofdsteel)? Kan je een duidelijke foto geven van een heel blad? Dus vanaf de aanhechting aan de tak.
Splitst het blad nogmaal met meerdere blaadjes op een zijsteel van de hoofdsteel?
Ook de wat vlezige wortels lijken van de boompioen: deze wordt geënt op wortels van de gewone pioen ( een vaste plant).
Ook zeer gelijkende takken
De boompioen is zeer gevoelig aan verplanten, dat resulteert meestal in de dood. Dus als het kan de plant laten staan, zeker tot hij eens bloeit (kan paar jaar duren) heeft zeer grote, prachtige bloemen.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wat zou dit kunnen zijn? 4 jaren 9 maanden geleden #81464

  • Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1163
  • Ontvangen bedankjes 415
Eigenlijk is dit een vraag voor een tuinplantenforum. Tenzij "Japanse es" verwijst naar interesse in opkweken van bonsai. Maar wat is een Japanse es? Bedoel je "Japanse esdoorn"?
Bonsai of niet, een advies: deze plant heeft tekenen van te weinig verzorging, meer aandacht voor wat er in je tuin groeit is aan te raden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts