In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Eerste "echte" bonsai! 4 jaren 7 maanden geleden #82099

  • Bijlles
  • Bijlles's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 329
  • Ontvangen bedankjes 76

ManonIvino schreef : Okee! Dus jij zou aanraden om hem nu s'nachts binnen te zetten?


Met dit weer blijft hij bij mij zo ie zo binnen, het is een tropische plant onder de 15 graden houden ze niet echt van.

hier is extra informatie over deze bonsai vorm.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Eerste "echte" bonsai! 4 jaren 7 maanden geleden #82102

  • Makaira
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 69
  • Ontvangen bedankjes 21
Wat je hier allemaal te lezen krijgt!!
Een Zelkova, of een Ulmus Parviflora - is niet hetzelfde maar wel aanverwant. Kunnen PERFECT bijna de ganse winter buiten blijven.
Heb diverse exemplaren van beide soorten. Ook zaailingen....die verleden jaar, in pot, de ganse winter buiten stonden. Geen enkele uitval. Heb ook exemplaren van een dertigtal jaar. Verleden winter 2 x binnen gezet toen temperatuur beneden - 10 kwam...om geen risiko te hebben. Het jaar ervoor stonden ze gewoon in de kelder, voor een klein raam. Temperatuur daar bleef rond de 10°C...verloren na een maand alle bladeren, begin maart kwamen de nieuwe bladeren tevoorschijn.
Tot -10 kunnen ze gewoon buiten blijven, weliswaar beschut zoals in tuinhuis of garage.
Zelkova's kunnen wil minder tegen volle zon dan Ulmussen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Eerste "echte" bonsai! 4 jaren 7 maanden geleden #82106

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932

Makaira schreef : Wat je hier allemaal te lezen krijgt!!
Een Zelkova, of een Ulmus Parviflora - is niet hetzelfde maar wel aanverwant. Kunnen PERFECT bijna de ganse winter buiten blijven.
Heb diverse exemplaren van beide soorten. Ook zaailingen....die verleden jaar, in pot, de ganse winter buiten stonden. Geen enkele uitval. Heb ook exemplaren van een dertigtal jaar. Verleden winter 2 x binnen gezet toen temperatuur beneden - 10 kwam...om geen risiko te hebben. Het jaar ervoor stonden ze gewoon in de kelder, voor een klein raam. Temperatuur daar bleef rond de 10°C...verloren na een maand alle bladeren, begin maart kwamen de nieuwe bladeren tevoorschijn.
Tot -10 kunnen ze gewoon buiten blijven, weliswaar beschut zoals in tuinhuis of garage.
Zelkova's kunnen wil minder tegen volle zon dan Ulmussen

Tis een erg warig 'beginners' topic dit... De een heeft het over een Ulmus Parvifolia, terwjil de ander het heeft over een Carmona. Twee totaal verschillende soorten die niets met elkaar te maken hebben; de Ulmus is redelijk winterhard, terwijl de Carmona een tropische plant is die hier in Nelderland meestal geen lang leven heeft...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Eerste "echte" bonsai! 4 jaren 7 maanden geleden #82107

  • Makaira
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 69
  • Ontvangen bedankjes 21
Idd enorm warrig, er is alleen een foto van een Ulmus parviflora , weet niet waarom er mensen een Carmona van maken...dus beste vraagsteller, vergeet die info over de Carmona want je hebt wel degelijk een Ulmus Parviflora!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Eerste "echte" bonsai! 4 jaren 7 maanden geleden #82110

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932

Makaira schreef : Idd enorm warrig, er is alleen een foto van een Ulmus parviflora , weet niet waarom er mensen een Carmona van maken...dus beste vraagsteller, vergeet die info over de Carmona want je hebt wel degelijk een Ulmus Parviflora!

Nu gooi je zelf ook het een en ander door elkaar: het is Ulmus Parvifolia (en Pinus Parviflora)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Eerste "echte" bonsai! 4 jaren 7 maanden geleden #82181

  • Bijlles
  • Bijlles's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 329
  • Ontvangen bedankjes 76
Waarom ik in eens over de Carmona ben begonnen is mij een raadsel, zal wel door de verhuizing zijn gekomen denk ik. Ik schaam me diep :blush:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Eerste "echte" bonsai! 4 jaren 6 maanden geleden #82405

  • Nelis
  • Nelis's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 521
  • Ontvangen bedankjes 84
Die van mij staat ook gewoon 365 dagen per jaar buiten.
In de zomer in de volle zon en in de winter als het veel regent onder de afdak.
Nu gat die iets of wat rooier blad krijgen maar dat komt wel weer goed :-)
Nelis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren