In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Amerikaanse eik en Jeneverbes schade - wat nu? 4 jaren 7 maanden geleden #82023

  • stefvanriet
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,


Ik ben een beginner (2 jaar) in de wereld van Bonsai en ik loop de afgelopen dagen tegen wat problemen aan. Misschien kunnen jullie mij tips geven.



1. Ik heb een kruipende jeneverbes die ik onlangs uit zijn bedrading heb gehaald omdat er littekens begonnen te ontstaan. Ik ben te onvoorzichtig geweest waardoor elke tak een beetje beschadigd is. Dit 'beetje beschadiging' is nu uitgemond in het wegrotten van de levende gedeeltes van de cascade takken. Het loof van een van de takken is geel geworden, de andere twee zijn vooralsnog groen. Wat kan ik (nu en in het vervolg) doen om zo'n situatie op te lossen? Had ik het misschien in raffia moeten binden voor het toepassen of verwijderen van het metalen draad? Ik had laatst hetzelfde bij de stam van een veldesdoorn, maar die heeft zich goed teruggevochten. Is het normaal dat lichte beschadigingen aan de tak leiden tot het verliezen van die tak?



2. Ik ben een weekendje weg geweest en mijn vader heeft mijn bonsai niet opgenomen in zijn watergeefroutine. Een aantal van mijn boompjes zijn daardoor uitgedroogd. Sommige exemplaren kan ik weggooien maar Ik gok dat deze Amerikaanse eik en een meidoorn (niet afgebeeld) nog wel een kans hebben om ervan terug te komen. Wat is nu de beste actie? Alle bladeren verwijderen in de hoop dat de andere knopen gauw geactiveerd worden en nieuwe bladeren krijgen? Alle bladeren laten zitten?

Alvast bedankt.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.