In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Help mijn bonsai wordt geel 4 jaren 6 maanden geleden #82046

  • Tientje111
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 5
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik heb vorige week een bonsai gekocht in nieuwekerk a/d IJssel. Volgens mijn het een watercypres. Deze werd in de shop omgepot, want ik vond de schaal niet zo mooi. Maar hij gaat deze week zienderogen achteruit en dat vind ik zo jammer!!!! Hij staat buiten en wel in de volle zon. Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Bijlage niet gevonden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help mijn bonsai wordt geel 4 jaren 6 maanden geleden #82047

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2405
  • Ontvangen bedankjes 930
Hoe kunnen wij weten wat je verkeerd doet, als wij niet weten wat je doet? En ook geen foto erbij..
Ik zou trouwens als eerste bij de shop vragen. Heb je een eerste uitleg gehad over de verzorgng bij je aankoop?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help mijn bonsai wordt geel 4 jaren 6 maanden geleden #82052

  • Tientje111
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 5
  • Ontvangen bedankjes 0


Hopelijk lukt het zo wel met de foto. Dit is hoe de bonsai er nu uitziet, iin de shop vertelde de jongen die mij hielp, dat ik hem even veel water moest geven en vochtig moest houden. Dat heb ik gedaan. Ik heb hem elke dag een beetje water gegev, afhankelijk van de vochtigheid van de aarde. Kan iemand mij nu wel helpen?

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help mijn bonsai wordt geel 4 jaren 6 maanden geleden #82056

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Welkom op bonsai empire!
Nieuwekerk ad ijsel en bonsai doet me al snel denken aan deshima bonsai.
je toont een foto van een aantal metasequoia geplant als bosje een typisch voorbeeld van malsai.

bij deshima staan de starters en verder gevorderde bomen gewoon buiten of in de kas en ik weet dat de malsai/tropische soorten een appart plekje hebben binnen in de studio, waar stond dit bosje bij aankoop ?
(Ik vermoed dat het bosje of binnen stond en als hij buiten stond waarschijnlijk in de schaduw van andere bomen)
Uitgaande van mijn aanname denk ik dat dit bosje moet wennen aan de licht intensiteit.
je vermeld dat hij buiten staat in de volle zon en hem pas een week hebt, het is afgelopen week erg warm en zonnig geweest de nieuwe plek in de zon 3n mischien te weinig water kan de oorzaak zijn van het vergelen van het loof.

(Te weinig water)
Je kunt metasequoia beter te veel dan te weinig water geven is mijn ervaring dus elke dag een flinke plens water geven zodat je echt zeker weet dat de hele kluit vochtig is in plaats van elke dag een klein beetje water geven en het bosje verplaatsen naar een plekje met enkel ochtend of avond zon of helemaal in de schaduw is een begin naar herstel.
zo van de foto af lijkt het nog niet niet heel ongezond met de juiste zorg moet dit goedkomen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tientje111

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help mijn bonsai wordt geel 4 jaren 6 maanden geleden #82057

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

dennisfranx schreef : Welkom op bonsai empire!
Nieuwekerk ad ijsel en bonsai doet me al snel denken aan deshima bonsai.
je toont een foto van een aantal metasequoia geplant als bosje een typisch voorbeeld van malsai.

bij deshima staan de starters en verder gevorderde bomen gewoon buiten of in de kas en ik weet dat de malsai/tropische soorten een appart plekje hebben binnen in de studio, waar stond dit bosje bij aankoop ?
(Ik vermoed dat het bosje of binnen stond en als hij buiten stond waarschijnlijk in de schaduw van andere bomen)
Uitgaande van mijn aanname denk ik dat dit bosje moet wennen aan de licht intensiteit.
je vermeld dat hij buiten staat in de volle zon en hem pas een week hebt, het is afgelopen week erg warm en zonnig geweest de nieuwe plek in de zon 3n mischien te weinig water kan de oorzaak zijn van het vergelen van het loof.

(Te weinig water)
Je kunt metasequoia beter te veel dan te weinig water geven is mijn ervaring dus elke dag een flinke plens water geven zodat je echt zeker weet dat de hele kluit vochtig is in plaats van elke dag een klein beetje water geven en het bosje verplaatsen naar een plekje met enkel ochtend of avond zon of helemaal in de schaduw is een begin naar herstel.
zo van de foto af lijkt het nog niet niet heel ongezond met de juiste zorg moet dit goedkomen.


Je neemt me de woorden uit de mond.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tientje111

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help mijn bonsai wordt geel 4 jaren 6 maanden geleden #82059

  • Tientje111
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 5
  • Ontvangen bedankjes 0
Dank je wel voor je antwoord! Ik ben echt een beginneling, heb al wel een jaar binnen 2 bonsai bootjes, en die doen het heel goed,, maar ik wilde nu ook buiten gaan starten met de bonsai boompjes. De bonsai stond inderdaad in de kassen en, beginneling als ik ben, heb hem direct in de volle zon gezet. Inmiddels heb ik een half bewolkt /half zonnig plekje gevonden voor hem. Hopelijk komt het nu goed.
Fijn dat ik hier terecht kan met mijn vragen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help mijn bonsai wordt geel 4 jaren 6 maanden geleden #82061

  • Reddevil
  • Reddevil's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 277
  • Ontvangen bedankjes 78
Je kunt ook met je vragen naar Teunis-Jan gaan (waar je hem gekocht hebt) als je hem belt zal hij zeker advies geven.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tientje111

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren